gardeshban.ir

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: مسافران اقامت کننده در استان (مراکز اقامتی ثابت و موقت) تا پایان پنجم فروردین ماه نسبت به دوره مشابه به بیش از ۷۰۰ هزار نَفَر - شب اقامت رسید که نشان از رشد ۱۰۲ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته دارد.
کد خبر: ۵۲۲۹۰
تاریخ انتشار : شنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۱-1401 January 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
ولی جهانی افزود: براساس گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان در خصوص آمار مسافران ورودی و اقامت کننده طی روز ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا پنجم فروردین ۱۴۰۱ ورود (زمینی و هوایی) چهار میلیون و ۲۴۴هزار و ۵۹۰ مسافر به استان ثبت شد که دارای رشد ۳۷ درصدی می باشد.

وی اظهار داشت: ۸۱۲ هزار و ۹۹۸ خودرو وارد استان شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دارای رشد ۳۶ درصدی است .

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان اضافه کرد: به منظور بررسی کیفیت خدمات‌رسانی واحدهای گردشگری و اقامتی استان گیلان ۲۸۰ مورد نظارت میدانی توسط تیم‌های نظارتی این اداره‌کل در بازه زمانی یادشده به انجام رسیده است.

گیلان با سه هزار و ۲۵۲ تاسیسات گردشگری میزبان حضور گردشگران نوروزی ۱۴۰۱ است. این استان با حدود ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی و برخوداری از ظرفیت کوهستان و جنگل های هیرکانی همواره یکی از مقاصد اصلی مسافران و گردشگران است. 

برخی شهرستان های گیلان پیش از همه گیری ویروس کرونا، در برخی از ایام تعطیل به اندازه جمعیت خود میزبان مسافران بودند و هر ساله حدود ۲۰ میلیون مسافر این استان را به عنوان مقصد سیاحت خود انتخاب می کردند.
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار