gardeshban.ir

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از اهدای ۲۳ قطعه شهاب سنگ توسط پروفسور ایرج عشقی استاد دانشگاه آخن آلمان به موزه شهاب سنگ نراق خبر داد.
کد خبر: ۵۲۴۱۷
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۱-1401 January 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
مصطفی مرزبان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: امروز ۲۳ قطعه شهاب سنگ از سوی پروفسور ایرج عشقی اولین محقق شهاب سنگ نراق و استاد دانشگاه آخن آلمان به موزه شهاب سنگ این شهر اهدا شد و در حال حاضر، بالغ بر ۲۰۰ قطعه شهاب سنگ در این موزه در معرض دید علاقه مندان قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه تحقیقاتی این شهاب سنگ ها، اظهار کرد: انتظار می رود شهرداری، شورای شهر و فرمانداری دلیجان برای حفاظت و نگهداری این موزه اهتمام ویژه ای داشته باشد.

مرزبان تصریح کرد: در حال حاضر اصل شهاب سنگ در نراق وجود ندارد و تنها یک تکه چند گرمی از شهاب سنگ که در ۲۸ مرداد ۱۳۵۳ با وزن سه کیلو و دویست گرم با سقف دبیرستان معصومی نراق برخورد کرد را در اختیار داریم. نیاز است که اصل شهاب سنگ به موزه بازگردانده شود و با این اقدام در واقع موزه شهاب سنگ نراق تکمیل شود.

وی افزود: این موزه می تواند فراتر از یک موزه باشد، می تواند یک مرکز تحقیقاتی و پژوهشی باشد و در آینده باید این مجموعه به یک مرکز فعال پژوهشی تبدیل شود. این امر قطعا می تواند نراق را به مرکزی برای پژوهشگرن بزرگ جهان تبدیل کند و در واقع گردشگری علمی نراق را توسعه می بخشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اضافه کرد: در مجموعه اهدا شده به موزه توسط پروفسور عشقی تعدادی سنگ های زمینی (گوهرسنگ ها، زمرد، عقیق و ...) نیز در کنار قطعاتی از شهاب سنگ وجود دارد و با توجه به ارزش بالای این سنگ ها باید مراتب حفاظتی این موزه بیش از گذشته مدنظر قرار گیرد.
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار