gardeshban.ir

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به تشریح علل نجومی شدن قیمت پکیج‌های سفر جام جهانی قطر پرداخت و گفت: قیمت این پکیج‌ بین 50 تا 100 میلیون تومان برآورد شده بود.
کد خبر: ۵۵۸۷۷
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۱-1401 August 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
حرمت الله رفیعی مدیرعامل انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در نشست خبری این که پیش از ظهر امروز برگزار کرد، با اشاره به  ناآرامی‌ها و اغتشاشات اخیر کشور گفت: با وجود اتفاقات اخیر گردشگری داخلی  آسیب آنچنانی ندیده و  پروازها در اغلب مقاصد پر هست. اما برخی کشورها در التهابات اخیر آتش بیار معرکه شدند و درخواست کردند که سفارت اتباعشان از ایران خارج شوند و به همین دلیل ۸۰ درصد ریزش توریست داشتیم و همچنین ۶۰ درصد توریست خروجی لطمه خورد.

رفیعی ابراز داشت: هفته گردشگری را به خوبی پشت سر گذاشتیم دوست داشتیم پربارتر باشه اما با وقایع اخیر قربانی شد.

مدیرعامل انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی شرایط غیر ایرانی را در حوزه گردشگری را بحرانی تر از ایران دانست و گفت: روسیه وارد جنگ دیگری شده و اروپا در زمستان با چالش سوخت مواجه می شود. و رغبت به سفر کمتر است.

وی در ادامه اظهار داشت:  در این شرایط ورود توریست روسیه به ایران شدنی است و  باید هدف بزرگ ما جذب گردشگر از چین و روسیه باشد.

رفیعی ابراز امیدواری کرد: از شرایط موجود برای ورود توریست روس حسن استفاده را داشته باشیم.

مدیرعامل انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با بیان اینکه قیمت پکیج‌های سفر جام جهانی قطر  هم اکنون بین  ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بسته شده  و به نوعی یک بازار سیاه در این زمینه شکل گرفت، ابراز داشت: در این زمینه دولت خواست مدیریت داشته باشد اما فدراسیون فوتبال همراهی نکرد.

وی از رایزنی‌هایش با بخش خصوصی فیفا در ما‌ههای گذشته خبر داد و گفت: طبق توافق به رقمی رسیدیم که در نهایت با دخالت‌های بی‌جا و زیاده خواهی برخی آژانس ها که مشخص نیست چه دستگاهی پشت سرشان است، قیمت پکیج‌ها به ۲ برابر و نیم افزایش یافت.

رفیعی اظهار هر حرفی درباره جام جهانی را در شرایط حاضر خودزنی دانست و گفت: رسیدن قیمت پکیج از ۵۰ میلیون به ۵۰۰ میلیون تومان جای سوال دارد.

وی ادامه داد: نتیجه این اتفاقات  را فروش نرفتن پکیج‌ها و عدم همراهی یاران واقعی فوتبال ایران عنوان کرد که موجب ضعیف شدن تیم ملی می‌شود و گفت: باید از مسئولان پرسید این زیاده خواهی و قیمت‌های نجومی از کجا آمد؟

وی بالاترین قیمت پکیج جام جهانی  را در شرایطی که بازار سیاهی شکل نگرفته باشد، ۱۰۰ میلیون عنوان کرد و گفت: راههای خوبی برای حضور موثر یاران دوازدهم به جام جهانی قطر  وجود داشت و حتی با برخی از اهالی ورزش صحبت شد.
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار