gardeshban.ir

وزیر میراث فرهنگی:
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: اردبیل بعنوان نماینده ایران در گردشگری بخش اعظمی از شاخه‌های متنوع گردشگری را در خود جای داده و انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اکو انتخاب دقیق و عالمانه‌ای بوده است.
کد خبر: ۵۸۰۸۵
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲-1402 February 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
انتخاب اردبیل به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو انتخابی دقیق و عالمانه بود

سیدعزت‌الله ضرغامی،وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ۷ اردیبهشت در افتتاحیه رویداد ۲۰۲۳ اردبیل ضمن سپاس از دبیرکل اکو، سفرای کشورهای عضو اکو، مقامات استانی و کشوری و تمام دستگاه‌های اجرایی در برگزاری رویداد بیان کرد: انتخاب اردبیل بعنوان پایتخت گردشگری بصورت دقیق، درست و عالمانه بود.

وزیر میراث فرهنگی اظهار کرد: اردبیل بعنوان نماینده ایران در گردشگری، بخش اعظمی از شاخه‌های متنوع گردشگری را در خود جای داده است و هر یک از مناطق اردبیل ویژگی‌های منحصر بفردی دارد.

وی ادامه داد: اردییل مزیت های مهم گردشگری بخصوص در گردشگری تاریخی و فرهنگی که ابنیه و محوطه های تاریخی فراوانی دارد و در صدر آنها مجموعه جهانی شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی بر تارک ابنیه‌های تاریخی جهان می‌درخشد و از جاهای مختلف جهان برای بازدید به این مکان می‌آیند.

ضرغامی تصریح کرد: موقعیت اردبیل به گونه‌ای است که با فاصله کم به تمام آثار طبیعی و تاریخی استان اردبیل و حتی استان‌ های همجوار دسترسی دارد و این موقعیت بی‌نظیر است .

وی با اشاره به ظرفیت‌های چشمه آبگرم گفت: ظرفیت فراوانی در این حوزه وجود دارد که قابل مقایسه با سایر آبهای گرم کشور نیست و در سطح جهاتی مطرح است که سرمایه گذاران زیادی از آن استقبال می‌کنند.

ضرغامی بیان کرد: قله سبلان از موهبت های استثنایی و الهی است که در استان اردبیل قرار دارد و زیباترین دریاچه در ارتفاع در کوه سبلان است و همچنین دامنه سبلان دامنه رویایی است که به همه هموطنان عزیز توصیه می‌شود حتما از این اثر بی‌نظیر طبیعی بازدید کنند.

وزیر میراث فرهنگی اظهار کرد: گردشگری سلامت یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان اردبیل و کشور است که توانمندی‌های خوبی در حوزه درمان وجود دارد و در حال حاضر از نقاط مختلف دنیا گرشگر سلامت را داریم اما گردشگری سلامت فقط درمان نیست و محیط استان اردبیل اعم از آب و هوا و آبگرم‌های معدنی و... می‌تواند در توسعه عام گرشگری سلامت موثر واقع شود.

ضرغامی بیان کرد: شمال استان اردبیل نیز ظرفیت های زیادی در گردشگری بویژه گردشگری کشاورزی و عشایری دارد که فرصت‌های فراوانی برای سرمایه گذاری وجود دارد.

وی ادامه داد: از جمهوری آذربایجان توقع داریم تلاش خود را در تقویت ارتباط بین دو کشور و رفع موانع این ارتباط انجام دهد.

وزیر میراث فرهنگی گفت: اردبیل پرچمدار وحدت در کشور و در سطح جهانی باید باشد و تاریخ اردبیل این را به خوبی نشان می دهد.

وی بیان کرد: گردشگری راه سالم و پایدار ارتباط ملت‌ها است و گردشگری حق همه مردم دنیاست و بهترین روش دیپلماسی عمومی و تعامل فرهنگی است.

ضرغامی اظهار کرد: فرصت‌های سرمایه گذاری در استان اردبیل بسیار زیاد است و این مهم باید بصورت ویژه باید اطلاع رسانی شود و سرمایه‌گذاران زیادی جهت سرمایه گذاری در استان اردبیل تمایل خود را نشان داده‌اند.

انتهای پیام
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار