gardeshban.ir

به گفته وزارت گردشگری ترکیه، ‌ این کشور قصد دارد به یکی از سه کشور برتر جهان در حوزه گردشگری تبدیل شود.
کد خبر: ۵۸۷۱۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲-1402 March 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
دورخیز ترکیه برای برتری در جهان

«مهمت نوری ارسوی» ـ وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه ـ از هدف‌گذاری این کشور برای تبدیل به یکی از سه کشور برتر جهان در گردشگری خبر داد.

«ارسوی» در جریان بازدید از آنتالیا گفت: «ما برای میزبانی از ۶۰ میلیون گردشگر و کسب ۵۶ میلیارد دلار درآمد گردشگری در سال ۲۰۲۳ هدف‌گذاری کرده‌ایم. هدف ما برای سال ۲۰۲۸ میلادی جذب ۹۰ میلیون گردشگر و ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد است.»

به گفته وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه، ‌ با در نظر گرفتن همه‌گیری کرونا، ‌ آتش‌سوزی‌های جنگلی، ‌ جنگ روسیه و اوکراین و زمین‌لرزه‌های مرگبار ماه فوریه، پنج سال اخیر برای صنعت گردشگری بسیار دشوار بوده است.

«ارسوی» ‌ با بیان این‌که ترکیه در رده‌بندی جهانی سال ۲۰۲۲ از نظر تعداد گردشگران ورودی در رتبه سوم قرار گرفت و در مقایسه با سال ۲۰۱۹ سه جایگاه صعود کرده است، افزود: «ما با موانعی مواجه خواهیم شد، ‌ اما قدرتمندتر پیش خواهیم رفت و به اهداف تعیین‌شده برای سال ۲۰۲۸ دست پیدا می‌کنیم تا به یکی از سه کشور برتر در گردشگری جهانی تبدیل شویم.»‌

سال گذشته میلادی، ‌ حدود ۴۵ میلیون گردشگر خارجی از ترکیه بازدید کردند که در مقایسه با آمار سال ۲۰۲۱ افزایش ۸۰ درصدی داشته است.

بر اساس جدیدترین اطلاعات ارائه‌شده از سوی صنعت گردشگری، ‌ بیش از ۹.۳ میلیون گردشگر خارجی در سه ماه نخست امسال از ترکیه بازدید کرده‌اند که در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته با افزایش ۲۷.۵ درصدی همراه بوده است. درآمدهای حاصل از گردشگری نیز در سه ماه نخست ۲۰۲۳ با افزایش ۳۲ درصدی به ۸.۶۹ میلیارد دلار رسیده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار