gardeshban.ir

ریاست شورای حکام مرکز مطالعات منطقه‌ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی به علی دارابی ـ معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران ـ رسید.
کد خبر: ۵۸۷۹۶
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۵ تير ۱۴۰۲-1402 April 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
ایران رییس شورای حکام میراث ناملموس آسیای غربی و مرکزی شد

علی دارابی ـ معاون میراث‌ فرهنگی و قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ در  پنجمین نشست شورای حکام مرکز مطالعات پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی که دوشنبه پنجم تیرماه در تهران برگزار شد، با اکثریت آرا به‌عنوان رییس شورای حکام مرکز مطالعات منطقه‌ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی به مدت سه سال انتخاب شد.

همچنین آتوسا مومنی به‌عنوان رییس مرکز میراث‌ ناملموس تهران به مدت چهار سال منصوب شد. او پیش‌تر نیز این مسؤولیت را به عهده داشت. مومنی در این نشست گفت: امیدواریم در مسیر حفاظت از میراث‌ فرهنگی ناملموس کشورهای عضو، وفاق اجتماعی ملت‌ها رقم بخورد.

شورای حکام مرکز مطالعات پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی در حال حاضر ۱۱ عضو دارد که شامل کشورهای سوریه، قرقیزستان، ارمنستان، تاجیکستان، اندونزی، هند، لبنان، ترکیه، افغانستان، قزاقستان و ایران است.

مرکز مطالعات منطقه‌ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی تحت نظارت یونسکو (مرکز میراث ناملموس تهران)، در ۱۰ نوامبر ۲۰۱۲ به صورت رسمی افتتاح شده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار