gardeshban.ir

باستان‌شناسان درحالی‌که چندین مقبره رومی را در مرکز پایتخت صربستان کشف کردند به شکلی غافلگیرکننده به بقایای نوعی آب‌راهه رومی رسیدند.
کد خبر: ۵۸۸۹۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲-1402 April 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
کشف غافلگیرکننده در میان مقبره‌ها + عکس

گروهی از کاوشگران بقایای مقبره‌ها و یک آب‌راه رومی را در مرکز «بلگراد» کشف کردند. این یافته به دوره‌ای از تاریخچه این شهر تعلق دارد که سکونتگاهی به نام «سینگیدونوم» (Singidunum)، به عنوان بخشی از امپراتوری روم در آن قرار داشت.

باستان‌شناسان تاکنون ۱۴ مقبره رومی کشف کرده‌اند که قدمت آن‌ها به قرن سوم و چهارم میلادی بازمی‌گردد.

در این محوطه باستان‌شناسی، مقبره‌های رومی مختلفی کشف شده است. دو مورد از مقبره‌ها، مستطیلی‌شکل و با طاق‌هایی از جنس آجر ساخته شده است. دو مقبره دیگر نیز از آجرهایی ساخته‌ شده‌اند که به شکل تابوت، کنار هم قرار داده شده‌اند.
کاوشگران همچنین چهار تابوت‌دان سنگی کشف کرده‌اند. استفاده از تابوت‌دان سنگی گران‌ترین روش برای دفن در دوران رومی محسوب می‌شد.

کاوش در مرکز «بلگراد» پیش از ساخت یک پارکینگ زیر زمین،‌ از ماه مارس آغاز شده است. سکونتگاه «سینگیدونوم» (Singidunum) در قرن نخست و در محل یک شهر «سلتی» پیشین تأسیس شد.

امپراتور «هادریان» که از سال ۱۱۷ تا ۱۳۸ پس از میلاد حکومت کرد، وضعیت شهر سینگیدونوم را ارتقا بخشید و ساکنان آن را شهروند رومی اعلام کرد. امپراتور «ژوویان» که از ۳۶۳ تا ۳۶۴ میلادی حکومت کرد نیز در سال ۳۳۱ میلادی در آنجا متولد شد.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار