gardeshban.ir

معاون گردشگری خبر داد/
در حالی‌که رییس جامعه تورگردانان ایران درباره حذف تدریجی نام ایران از فهرست مقاصد سفر هشدار می‌دهد، معاون گردشگری کشور از بررسی طرح لغو یک‌طرفه روادید ایران با ۶۰ کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۸۹۹۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲-1402 April 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
بررسی لغو یک‌طرفه روادید ایران با ۶۰ کشور


بنابر اظهارات علی‌اصغر شالبافیان، این طرح از سوی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی پیشنهاد شده که توسط وزارت امور خارجه و نهادهای ذی‌ربط در حال بررسی است و تصمیم‌گیری برای اجرای آن هنوز نهایی نشده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: طرح لغو روادید با ۶۰ کشور پس از بازدید رییس‌جمهور از این وزارتخانه، به دفتر ریاست‌جمهوری پیشنهاد شد.

او بدون آن‌که اشاره‌ای به نام این کشورها داشته باشد، اظهار کرد: این طرح پیشنهادی که لغو روادید یک‌طرفه با کشورهای مسلمان، همسایه و بازارهای گردشگری در حال رشد را شامل می‌شود، در حال بررسی و تصمیم‌گیری نهایی از سوی وزارت امور خارجه و نهادهای ذی‌ربط است.

شالبافیان گفت: هنوز تصمیم ‌نهایی در این‌باره گرفته نشده و لغو روادید با کشورها براساس سیاست‌های دیپلماسی کشور صورت خواهد گرفت.

این اظهارات معاون گردشگری درحالی از سوی روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رسانه‌ای شده است که ابراهیم پورفرج ـ رییس هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران ـ به ایسنا گفته است: «وضعیت ورود گردشگران خارجی به کشور هنوز به روال پیش از سال ۱۳۹۸ برنگشته است. بسیاری از توراپراتورهای خارجی، ایران را از فهرست مقاصد سفر خارج کرده‌اند و این نگرانی وجود دارد که اگر این رویه طولانی شود، پس از مدتی، دیگر نامی از ایران در بین مقاصد سفر آورده نشود.»

رییس هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران همچنین از مذاکره با اتحادیه‌های گردشگری ۵۰ کشور برای برگزاری گردهمایی بین‌المللی تورگردانان خارجی در ایران خبر داده و ابراز امیدواری کرده که با این گردهمایی، رفت‌وآمدها دوباره از سر گرفته و بازار ایران برگردانده شود.

سال گذشته نیز عزت‌الله ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ از برنامه‌ریزی برای لغو روادید ایران با برخی کشورها خبر داده بود. باور معاون گردشگری این وزارتخانه نیز بر آن است که «گردشگری با لغو روادید از خودتحریمی نجات پیدا می‌کند.» علی‌اصغر شالبافیان در دی‌ماه سال ۱۴۰۱ گفته بود «این طرح با کم‌ترین مقاومت، روندی رو به جلو را طی می‌کند.»

بیشتر از یک دهه پیش نیز، طرح لغو روادید ایران با ۶۰ کشور از سوی سازمان وقت (وزارت کنونی) میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزارت امور خارجه پیشنهاد شده بود که در آن مقطع زمانی، تاکید وزارت امور خارجه بر لغو دوطرفه ویزا با آن کشورها بود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار