gardeshban.ir

سخنگوی فراجا اعلام کرد/
سخنگوی فراجا از ۵ ساله بودن اعتبار گذرنامه‌های زیارتی خبر داد و گفت: هزینه این گذرنامه‌ها ۵۰ هزار تومان یعنی یک هشتم قیمت گذرنامه معمولی است!
کد خبر: ۵۹۰۶۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲-1402 April 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
هزینه صدور


سردار سعید منتظرالمهدی؛ سخنگوی پلیس اظهار کرد: صدور گذرنامه زیارتی با یک هشتم قیمت و در کمترین زمان ممکن برای ایام محرم و سفر در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مشاهدات عینی و بررسی سوابق سنوات قبل، حکایت از آن دارد که امسال نیز خیل عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در راهپیمایی اربعین حضور چشمگیر داشته باشند. با رایزنی و مذاکرات به عمل آمده بین وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق و تفاهم صورت گرفته با پلیس، مقرر شد گذرنامه زیارتی برای متقاضیان عتبات عالیات صادر شود.

منتظرالمهدی گفت: اعتبار این گذرنامه‌های زیارتی، مانتد دیگر گذرنامه ها 5 سال بوده و صرفا برای سفر به عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر است، هر چند که رایزنی‌های لازم با طرفِ عراقی، برای استفاده در سایر ایامِ سال نیز در دستور کار قرار دارد‌.

سخنگوی فراجا گفت: هزینه صدور گذرنامه حدود 50 هزار تومان برآورد شده است که در مقایسه با گذرنامه عادی خیلی ارزانتر و حدود یک هشتم قیمت است.

به گفته وی، این گذرنامه زیارتی از زمان درخواست تا تحویل بین 3 تا 5 روز کاری به دست متقاضیان درب منزل خواهد رسید و فرایند ثبت و درخواست گذرنامه زیارتی صرفا از طریق اپلیکیشن "پلیس من" انجام می‌شود.

منتظرالمهدی تصریح کرد: آن دسته از عزیزانی که امکان استفاده از اپلیکیشن برایشان دشوار است، می‌توانند با مراجعه به دفاتر اداره مهاجرت و گذرنامه در مراکز استان‌ها ( نه دفاتر پلیس +10 ) در سراسر کشور درخواست خودشان راثبت و ارسال کنند.

سخنگوی فراجا خاطرنشان کرد: اتباع خارجی مقیم ایران باید با مراجعه به دفاتر کفالت در سراسر کشور، درخواست خود را برای صدور مدرک مسافرتیِ زیارت عتبات عالیات ثبت کنند و طبق روال و در اسرع وقت برای آنها نیز مدرک مسافرتی مربوطه صادر و تحویل خواهد شد البته مرز چذابه برای تردد اتباع بیگانه مقیم ایران در نظر گرفته شده است.

وی گفت: پلیس از بهمن ماه سال گذشته بالغ بر 400 هزار گذرنامه برای متقاضیانی که در سالهای گذشته برگ تردد زیارتی دریافت و موفق نشده بودند گذرنامه دریافت کنند، گذرنامه بین‌المللی صادر و به درب منزل آنها ارسال کرده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار