gardeshban.ir

سازمان هواشناسی کشور با اشاره به افزایش وزش باد جنوب شرقی و ارتفاع موجِ در دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج‌فارس نسبت به اجتناب از فعالیت‌های شنا و غواصی، جلوگیری از تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و صیادی و انجام فعالیت‌های تفریحی دریایی و فعالیت‌های دریایی فراساحل توصیه کرده است.
کد خبر: ۵۹۱۰۸
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲-1402 April 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
افزایش ارتفاع موج تا بیش از ۲ متر در جنوب کشور

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی و با اشاره به افزایش وزش باد جنوب شرقی و ارتفاع موج آورده است: در روز شنبه و یکشنبه (۳۱ تیر و اول مردادماه) افزایش سرعت وزش باد تا محدوده ۳۰ نات و افزایش ارتفاع امواج بین ۱ تا ۲ متر در سواحل و بیش از ۲ متر در فراسواحلِ دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج‌فارس و در روز دوشنبه (۲ مردادماه) در دریای عمان و تنگه هرمز و شرق خلیج فارس، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.  

از این رو احتمال غرق شدن شناگران و غواصان، اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و صیادی، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و آسیب به تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت‌های دریایی در سواحل و فراسواحل وجود دارد.

در همین راستا سازمان هواشناسی کشور نسبت به اجتناب از فعالیت‌های شنا و غواصی، جلوگیری از تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و صیادی و انجام فعالیت‌های تفریحی دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد کشتی‌های تجاری و فعالیت‌های دریایی فراساحل توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار