gardeshban.ir

مدیرکل گردشگری داخلی از برگزاری رویدادهای گردشگری ویژه تابستان در استانهای کشور خبر داد و گفت: بیشترین رویداد و جشنواره در استان گیلان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۹۱۱۱
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲-1402 April 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
برگزاری رویدادهای گردشگری،آیینی در کشور/ ۳۰۰ رویداد تابستانی


مصطفی فاطمی مدیرکل گردشگری داخلی گفت: در مجموع بیش از ۳۰۰ رویداد در فصل تابستان و در کل کشور برگزار می‌شود که بیشترین آن در استان گیلان با ۵۴ رویداد برپا می‌شود. پس از آن خراسان رضوی ۲۸ رویداد، مازندران ۲۶، یزد ۱۸ و آذربایجان شرقی ۱۷ رویداد را برگزار خواهد کرد.

وی گفت: رویدادهای گیلان تنوع خوبی دارد. عمده این رویدادها بر پایه برداشت محصول و گردشگری کشاورزی است. بعد از آن بیشترین رویدادهایی که دارند در حوزه خوراک است. خوشه چینی، شکرانه برداشت محصول، نان و کلوچه فومن از جمله رویدادهای گردشگری است که به خاطر آن، گردشگر به این استان‌ها سفر می‌کند.

فاطمی گفت: همزمان با آغاز ماه محرم و صفر آئین‌های مربوط به این دو ماه را نیز داریم که تعداد آنها کم نیست. به عنوان مثال در استان خراسان رضوی عمده رویدادها مذهبی است و بعد از آن کشاورزی و سایر رویدادها را دارند. اقوام ایران زمین، زائران پیاده امام رضا (ع) و هفته فرهنگی گردشگری طرقبه شاندیز، حلیم پزان و نخل و علم کشان از جمله این آئین هاست.

این مقام مسئول ادامه داد: مازندران عمده رویدادهایی که برگزار می‌کند در حوزه کشاورزی و خوراک است. از جمله نیلوفر آبی بابلسر، بعد از آن هم آئین‌های مذهبی در شهرها و روستاها برگزار می‌شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار