gardeshban.ir

گزارش/
بخش‌های خصوصی ایران و مصر در حوزه گردشگری ماه گذشته با یکدیگر به تفاهم رسیدند تا مبادلات گردشگری خود را پس از ۴۰ سال آغاز کنند. در ماه گذشته گروهی از انجمن‌های صنفی دفاتر خدمات مسافرتی شهرهای تهران، مشهد و شیراز در پی ایجاد تفاهم با این کشور به مصر سفر کردند.
کد خبر: ۵۹۲۴۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲-1402 May 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
ظرفیت پروازی مشهد برای سفر به مصر چگونه خواهد بود؟


به موجب سفر و تفاهم حوزه گردشگری ایران با مصر مقرر شد، نخستین پرواز گردشگری ایران از تهران ظرف ماه جاری یا ماه آینده به شرم‌الشیخ مصر انجام شود.

فرهاد دوایی در خصوص ظرفیت‌های پروازی موجود در مشهد برای سفر گردشگران به مصر در صورت برقراری ارتباطات گردشگری میان این ۲ کشور اظهار کرد: در حال حاضر قرار است تنها یک پرواز نمادین به مصر انجام شود، اما به صورت کانکشن می‌توانیم پروازهای زیادی به مصر برقرار کنیم.

وی ادامه داد: از مشهد می‌توانیم شرکت‌های هواپیمایی قطر، ترکیش، العراقیه، العربیه و فلای دبی به صورت غیرمستقیم و توقف چند ساعته در فرودگاه کشورشان را هماهنگ کرده و گردشگران را به کشور مصر اعزام کنیم، اما به صورت مستقیم از ماه جاری یا ماه آینده پروازهایی با شرکت هواپیمایی ایجکت‌ایر به مصر صورت خواهد گرفت.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که در ماه‌های نخست از کل ایران ۳۰۰ تا ۳۵۰ گردشگر به صورت ماهانه به مصر منتقل کرده و همین تعداد گردشگر را نیز وارد کنیم. تا زمانی که این وضعیت مقداری نرمال شود و روابط کمی نزدیک‌تر شود، با پروازهای مستقیم گردشگران را از شهرهای تهران، مشهد و شیراز به شرم‌الشیخ منتقل خواهیم کرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار