gardeshban.ir

پنتاگون (The Pentagon)، ساختمانی بزرگ و پنج طرفه در واشنگتن دی سی است که به عنوان مقر وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شود.
کد خبر: ۵۹۲۰۸
تاریخ انتشار : شنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۲-1402 May 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
پنتاگون (The Pentagon)، ساختمانی بزرگ و پنج طرفه در واشنگتن دی سی است که به عنوان مقر وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شود. 

این ساختمان شامل هر سه نیروی امنیتی: ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی است. نام آن نیز از مدل طراحی آن یعنی حالت پنج ضلعی آن برگرفته شده است. 

این ساختمان یک ساختمان مخوف سیاسی به نظر می‌رسد ولی مطالعه تاریخچه و معماری آن می‌تواند برای شما جذاب باشد. این ساختمان بر اساس یک برنامه و طرح اساسی در طی جنگ جهانی دوم ساخته شده است. 

در ادامه در رابطه با تاریخچه و معماری ساختمان پنتاگون اطلاعات جامع‌تری را در اختیار شما قرار خواهیم داد، پس با ما همراه باشید. در ضمن گردشگران می‌توانند با رزرو وقت قبلی از این مجموعه، به همراه رعایت یک سری اصول امنیتی از آن بازدید فرمایند. 

در صورتی که قصد سفر به آمریکا را دارید می‌توانید با رزرو اینترنتی بلیط هواپیما آمریکا و کسب اطلاع از جاهای دیدنی واشنگتن دی سی مانند: بنای یادبود آبراهام لینکلن، بنای یادبود جرج واشنگتن، موزه ملی هوافضای اسمیتسوتین، کتابخانه کنگره آمریکا و ... برای سفر خود برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید.

ساختمان پنتاگون واشنگتن دی سی


چرا بازدید از ساختمان پنتاگون پیشنهاد می‌شود

• این ساختمان از جمله ساختمان‌های معروفی است که شهرت جهانی دارد و یک ساختمان مرموز و مخوف سیاسی امنیتی است.

• معماری خاص آن برای هر بیننده‌ای می‌تواند جالب توجه باشد.

• هر فردی حداقل یکبار در طول عمر خود نام این ساختمان را شنیده است و دیدن آن از نزدیک می‌تواند خاطره‌انگیز باشد.

• پنتاگون در نزدیکی شمار زیادی از جاهای دیدنی واشنگتن دی سی که عنوان پایتخت ایالات متحده آمریکا را یدک می‌کشد، قرار دارد که در کنار این ساختمان می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن کنید.

تاریخچه ساختمان پنتاگون

پنتاگون (The Pentagon) که طی سال‌های ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۳ ساخته شد، قرار بود دفاتر وزارت جنگ که ۱۷ مرکز جداگانه در سرتاسر واشنگتن را اشغال کرده بود، یکپارچه کند. با شروع سریع جنگ سرد که مستلزم درجه بالایی از آمادگی نظامی بود، برنامه‌های تبدیل ساختمان به بیمارستان یا سایر تأسیسات که در زمان صلح بیشتر مورد نیاز بودند، کنار گذاشته شد و به یک ساختمان نظامی تبدیل شد. 

با ورود کشور به جنگ جهانی دوم در دسامبر ۱۹۴۱، یعنی زمانی که تنها سه ماه از شروع ساخت و ساز آن در سپتامبر گذشته بود، تکمیل ساخت آن به یک اولویت ملی تبدیل شد. بیش از ۱۳۰۰۰ کارگر شبانه‌روز کار می‌کردند و تنها در عرض هشت ماه پس از شروع کار، هنری استیمسون، وزیر جنگ، دفاتر خود را به ساختمان جدید منتقل کرد. 

امروزه پنتاگون یکی از بزرگ‌ترین ساختمان‌های اداری جهان است. این ساختمان با حدود ۸۳ میلیون دلار در ژانویه ۱۹۴۳ تکمیل شد و در واقع پنتاگون بزرگ‌ترین ساختمان اداری جهان بود که دارای ۲۹ هکتار بود و شامل یک دادگاه مرکزی ۵ هکتاری و تقریباً ۳۷۰ هزار فوت بخش‌های دیگری بود که همگی ساختمان پنتاگون را تشکیل می‌دادند. فضای این ساختمان گنجایش حضور ۲۵ هزار نفر را داشت.

ساختمان پنتاگون واشنگتن دی سی


معماری ساختمان پنتاگون

طرحی که در ابتدا برای این ساختمان ارائه شد و توسط رئیس جمهور فرانکلین دی روزولت مورد تائید قرار گرفت، ساختمانی بدون پنجره برای محافظت در برابر حملات هوایی احتمالی بود؛ اما بعدها مهندسان این طرح را غیر قابل انجام دانستند. در نهایت از طرح پنج وجهی جورج ادوین برگستروم حمایت شد. اگرچه گیلمور کلارک، رئیس کمیسیون هنرهای زیبا، که مسئول مشاوره به رئیس جمهور و کنگره در مورد ساختارهای هنری و عمومی با بودجه فدرال بود، آن را به عنوان طرحی نامناسب عنوان کرده بود. 

مکان انتخاب شده برای ساخت ساختمان پنتاگون عمدتاً یک زمین باتلاقی بود که تنها سازه موجود در آن فرودگاه کوچک و منسوخ واشنگتن بود. به منظور پی‌ریزی و محکم ساختن زمین این ساختمان حدود ۵.۵ میلیون مکعب خاک با کامیون وارد شد. 

برای محافظت از منظره گورستان ملی آرلینگتون که در همسایگی این زمین قرار داشت، ارتفاع پنتاگون به شدت محدود شد. این ساختمان بزرگ و پنج طبقه دارای راهروهایی به طول ۲۸ کیلومتر است که می‌تواند برای هر بیننده‌ای جالب توجه باشد. این ساختمان با رعایت اصول دقیق مهندسی و نظامی ساخته شده است و جزء یکی از محکم‌ترین ساختمان‌های ایالات متحده است.

زمان و هزینه پیشنهادی برای بازدید از ساختمان پنتاگون

برای بازدید از این ساختمان نیازی به پرداخت هزینه به عنوان ورودیه ندارید، اما باید از قبل رزرو خود را نهایی کنید. بهتر است یک ساعت قبل از زمان مشخص شده برای ورود به این مکان، آنجا حضور داشته باشید. توجه داشته باشید که هتل در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است.

ساختمان پنتاگون واشنگتن دی سی


نحوه دسترسی به ساختمان پنتاگون

برای اینکه به این مکان دیدنی بروید، ابتدا باید بلیط هواپیما خارجی سفرمارکت به مقصد واشنگتن را خریداری کنید و سپس از طریق نشنال مال و تاکسی‌های این منطقه به پنتاگون بروید که حدود ۵ الی ۶ دقیقه طول می‌کشد.

سایر جاذبه‌های دیدنی نزدیک به ساختمان پنتاگون

فاصله تا بنای یادبود توماس جفرسون: ۶ کیلومتر
فاصله تا موزه ملی تاریخ آمریکا: ۷.۶ کیلومتر
فاصله تا موزه ملی تاریخ طبیعی: ۸.۱ کیلومتر
فاصله تا موزه هنر آمریکایی اسمیتسوتین و گالری رنویک: ۸.۶ کیلومتر

هتل‌های نزدیک به ساختمان پنتاگون

هتل ویندهام آرلینگتون: ۳.۵ کیلومتر
هتل هارینگتون: ۸.۵ کیلومتر
هتل سیتیزین ام واشنگتن دی سی: ۸ کیلومتر
هتل کمبریا واشنگتن دی سی: ۹.۲ کیلومتر

رستوران‌های نزدیک به ساختمان پنتاگون

رستوران بن فیش گریل: ۱.۲ کیلومتر
رستوران آمبار: ۵.۴ کیلومتر
رستوران روستیکو: ۶.۲ کیلومتر
رستوران سیلور لیف: ۷ کیلومتر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار