gardeshban.ir

نیروی انتظامی برای سهولت عزاداران حسینی، امکان درخواست گذرنامه زیارتی عتبات را در 2 هیأت تهران فراهم کرده است.
کد خبر: ۵۹۱۷۶
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۲-1402 May 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
برای درخواست گذرنامه زیارتی به این 2 هیأت مراجعه کنید


صدور گذرنامه زیارتی با یک هشتم قیمت گذرنامه‌های عادی و در کمترین زمان ممکن برای ایام محرم و صفر در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد. اعتبار این گذرنامه‌ها‌ی زیارتی، مانند دیگر گذرنامه‌ها پنج سال بوده و صرفاً برای سفر به عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر است. هر چند از سوی مسئولان کشورمان رایزنی‌های لازم با طرفِ عراقی برای استفاده در سایر ایامِ سال نیز درحال انجام است.

هزینه صدور گذرنامه حدود ۵۰ هزار تومان برآورد شده که از زمان ثبت درخواست تا تحویل، بین ۳ تا ۵ روز کاری به درب منزل متقاضیان خواهد رسید.

فرآیند ثبت و درخواست گذرنامه زیارتی از طریق برنامه کاربردی «پلیس من» و یا مراجعه به دفاتر اداره مهاجرت و گذرنامه در مراکز استان‌ها (نه دفاتر پلیس +۱۰) در سراسر کشور انجام می‌شود. 

همزمان با برگزاری مجالس عزاداری دهه اول ماه محرم، نیروی انتظامی برای سهولت عزاداران حسینی در ۲ هیأت مکتب‌الزهرا(س) با مداحی محمدرضا طاهری و حسین طاهری و هیأت عشاق‌الحسین(ع) با سخنرانی علی قربانی و مداحی سیدمهدی حسینی، امکان ثبت‌نام گذرنامه زیارتی را فراهم کرده است.

به این منظور عزاداران با مدارک فرم صدور گذرنامه، اصل شناسنامه، اصل کارت ملی و یک قطعه عکس ۶*۴ رنگی زمینه سفید می‌توانند برای ثبت درخواست این گذرنامه به این هیأت‌ها مراجعه کنند. 

برای اقشار خاص نیز مدارک اختصاصی مدنظر است. نظامیان، نامه از یگان خدمت، بانوان، رضایت محضری همسر، افراد ذکور ۱۸ تا ۵۰ سال، کارت پایان خدمت یا مجوز نظام وظیفه و در نهایت افراد زیر ۱۸ سال، رضایت‌ محضری ولی‌ یا قیم باید وجود داشته باشد.

مجلس عزاداری هیأت مکتب‌الزهرا(س) در خیابان شریعتی، خیابان شهدای ناجا (پلیس)، ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، حسینیه چهارده معصوم(ع) و مجلس هیأت عشاق‌الحسین(ع) در میدان امام حسین(ع)، خیابان 17 شهریور، چهارراه صفا، حسینیه عشاق‌الحسین(ع) برپا می‌شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار