gardeshban.ir

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هر پروژه‌ای که قرار است اجرا شود باید گزارش ارزیابی زیست محیطی داشته باشد.
کد خبر: ۵۹۲۷۷
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲-1402 May 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
هر پروژه باید ارزیابی زیست محیطی داشته باشد

علی سلاجقه در سفر به کازرون ضمن بازدید از راه‌های روستایی، منطقه ویژه اقتصادی، محدوده نگهداری گوزن زرد ایرانی در منطقه میان کتل، مناطق حفاظت شده پریشان و ارژن، در مراسمی که در سالن کنفرانس دانشگاه سلمان فارسی برگزار شد، شرکت کرد.

به نقل از محیط زیست فارس، سلاجقه در حاشیه این سفر گفت: سازمان حفاظت محیط‌ زیست قوانین خود را دارد، بنابراین هر پروژه جدیدی باید ارزیابی زیست محیطی داشته باشد تا کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود و اجازه هیچ گونه بی مبالاتی در محیط زیست را نمی دهیم. 

معاون رییس جمهور بر لزوم رعایت الزامات زیست محیطی و تلاش برای مصون ماندن محیط زیست از آسیب های صنعتی تاکید کرد و گفت: محیط زیست از همه الزامات و ظرفیت ها برای پاسداشت این ارزشها بهره گیری می کند. 

او همچنین خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محیط‌ زیست برای معرفی استان های دارای ظرفیت حفاظت از محیط زیست تلاش می‌کند. استان فارس و شهرستان کازرون ظرفیت های بدیع و قابل توجه در این عرصه دارد. 

سلاجقه با بیان اینکه طبیعت و محیط زیست متعلق به همه مردم است، بیان کرد: مردم به مسائل محیط زیستی حساس هستند و پاسداشت ارزشهای محیط زیست را به عنوان یک مطالبه مطرح می کنند. 

دیدار با خانواده شهید بیرامی همیار محیط زیست و همسر شهید امینی از دیگر برنامه های سفر معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست به شهرستان کازرون بود. 

به گزارش ایسنا، منطقه حفاظت شده میان کتل کازرون بخشی از مناطق حفاظت شده ارژن و پریشان شهرستان کازرون است. این منطقه در ۳۰ کیلومتری شمال کازرون و در مسیر جاده قدیم کازرون به شیراز قرار دارد و یکی از مناطق حفاظت شده نگهداری گوزن زرد ایرانی در فارس به شمار می‌رود.

منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان در بخش جنوبی رشته کوه های زاگرس و در ۶۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد و راه مهم ارتباطی فارس به استان های خوزستان و بوشهر از کنار این منطقه می گذرد. 

در حد فاصل تالاب ارژن و پریشان، منطقه ای به وسعت حدود ۶ هزار هکتار که گونه گیاهی غالب آن بلوط است، به عنوان منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان نام دارد و از سال ۱۳۵۷ تاکنون مورد توجه ویژه قرار داشته است.

گوزن زرد گونه ای است که در طبیعت یافت نمی شود و منقرض شده و در برخی سایت های کشور در شرایط نگهداری حفاظتی تکثیر یافته است. دو سایت احیای این گونه حیات وحش فارس در شهرستان‌های کازرون و ارسنجان قرار دارد.

پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار