gardeshban.ir

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا آخرین وضعیت جوی مرزهای غربی کشور و عتبات عالیات را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۹۴۵۰
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲-1402 May 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
تشریح وضعیت جوی مرزهای غربی کشور و عتبات عالیات


صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی مرزهای غربی کشور و عتبات عالیات با بیان اینکه امروز (۲۷ مرداد ماه) آسمان تمرچین پیرانشهر کمی ابری همراه با وزش باد گزارش شده که در بعد از ظهر آسمان آن نیمه ابری همراه با احتمال گرد و خاک است، گفت: دمای هوای تمرچین برای روز جاری با بیشترین و کمترین دمای ۲۴ و ۱۸ درجه سانتیگراد و برای فردا (شنبه) ۲۸ مرداد ماه آسمان تمرچین نیمه ابری، گاهی وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود که در بیشترین حالت دمای تمرچین ۳۳ درجه و در کمترین حالت ۱۸ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

وی در مورد مرز باشماق نیز گفت: برای روز جاری (جمعه) ۲۷ مرداد ماه آسمانی کمی ابری احتمال گرد و خاک با بیشینه ۳۷ و کمینه دمای ۲۳ درجه برای این مرز پیش بینی می‌شود و برای روز شنبه ۲۸ مرداد ماه آسمانی نیمه ابری، گاهی وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق با بیشینه دمای ۳۷ درجه و کمینه ۲۱ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

ضیائیان در خصوص آسمان مرکز خسروی (قصر شیرین) گفت: برای روز جاری (جمعه ۲۷ مرداد ماه) آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و احتمال گرد و خاک با بیشینه ۴۶ و کمینه دمای ۲۹ درجه سانتیگراد برای قصرشیرین پیش بینی می‌شود و برای روز شنبه ۲۸ مرداد ماه آسمانی نیمه ابری گاهی وزش باد و احتمال غبار رقیق با بیشینه ۴۶ و کمینه دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، گفت: برای آسمان مهران در روز جاری (جمعه ۲۷ مرداد ماه) آسمانی نیمه ابری در برخی ساعات وزش باد و گرد و خاک با بیشینه ۴۶ و کمینه دمای ۳۰ درجه پیش بینی می‌شود و برای روز شنبه ۲۸ مرداد ماه در بعد از ظهر آسمانی نیمه ابری بعضی ساعات وزش باد و احتمال بارش پراکنده با بیشنیه دمای ۴۸ و کمینه دمای ۳۱ درجه برای مهران پیش بینی می‌شود.

وی در خصوص آسمان چذابه نیز با بیان اینکه آسمانی تا قسمتی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد برای روز جمعه ۲۷ مرداد ماه پیش بینی می‌شود، گفت: برای روز شنبه ۲۸ مرداد ماه آسمان چذابه صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد و احتمال گرد و خاک وجود دارد که با بیشینه ۴۸ درجه و کمینه  دمای ۳۱ درجه سانتیگراد برای آن پیش بینی می‌شود.

وی افزود: آسمان شلمچه برای روز جاری (جمعه ۲۷ مرداد ماه) قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۴۶ و کمینه دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و برای شنبه ۲۸ مرداد ماه آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد و احتمال گرد و خاک با بیشینه ۴۸ و کمینه دمای ۳۰ درجه برای شلمچه پیش بینی می‌شود.

وی در خصوص وضعیت جوی شهرهای عراق نیز گفت: آسمان نجف در روز جمعه ۲۷ مرداد ماه صاف تا قسمتی ابری بعضی ساعات وزش باد با بیشینه دمای ۴۷ و کمینه ۲۹ درجه سانتیگراد و برای روز شنبه ۲۸ مرداد ماه آسمانی صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد و گرد و خاک با بیشینه دمای ۴۷ و کمینه دمای ۲۹ درجه پیش بینی می‌شود.

وی افزود: وضعیت جوی کربلا امروز ۲۷ مرداد ماه صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با بیشترین دمای ۴۷ درجه و کمترین دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و برای روز شنبه ۲۸ مرداد ماه برای کربلا آسمانی صاف، احتمال وزش باد شدید و گرد و خاک با بیشینه دمای ۴۶ و کمینه دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

وی در خصوص وضعیت جوی کاظمین با بیان اینکه آسمان کاظمین در روز جمعه ۲۷ مرداد ماه صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با بیشترین دمای ۴۸ و کمترین دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود، گفت: آسمان کاظمین در روز شنبه ۲۸ مرداد ماه صاف تا کمی ابری احتمال وزش باد شدید و گرد و خاک و حداقل و حداکثر دمای ۴۸ و ۲۹ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در خاتمه در خصوص وضعیت جوی سامرا نیز گفت: آسمان سامرا در روز جمعه ۲۷ مرداد ماه صاف تا کمی ابری و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۴۷ و ۲۹ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود. آسمان سامرا در روز شنبه ۲۸ مرداد ماه صاف همراه با وزش باد و احتمال گرد و خاک است که بیشینه ۴۷ و کمینه دمای ۲۹ درجه سانتیگراد برای آن پیش بینی می‌شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار