gardeshban.ir

شمار گردشگران قطر در هشت ماه نخست سال جاری میلادی به بیش از ۲.۵ میلیون نفر رسید که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۱۵۷ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۵۹۶۷۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۲-1402 June 15
گردشبان (gardeshban.ir) :

رشد ۱۵۷ درصدی گردشگران قطر

با استناد به آمارهای منتشرشده توسط آژانس دولتی «توریسم قطر»، این کشور از ابتدای ژانویه تا ۲۵ اگوست ۲۰۲۳، میزبان بیش از ۲.۵۶ میلیون بازدیدکننده بوده که از آمار ورود کل سال ۲۰۲۲ بیشتر است و حاکی از رشد ۱۵۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

بیانیه رسانه‌ای که توسط «توریسم قطر» منتشرشده، جایگاه جهانی رو به رشد قطر به عنوان یک مقصد گردشگری پیش‌رو را تا حدی به میزبانی موفق جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ نسبت داد که بین نوامبر و دسامبر سال گذشته برگزار شد.

در این گزارش آمده است که بخش گردشگری قطر با تمدید اعتبار «هایا کارت» (Hayya Card) و راه‌اندازی دوباره پلتفرم هایا تقویت شده است، که اکنون پورتالی برای مسافرانی است که برای ورود به قطر نیاز به ویزا دارند.

عربستان سعودی، هند، آلمان، ایالات متحده، کویت، عمان، بحرین، بریتانیا، امارات و پاکستان به ترتیب بیشترین شمار گردشگران ورودی به قطر را به خود اختصاص می‌دهند.

«اکبر الباکر»، رئیس گردشگری قطر و مدیر گروه هواپیمایی قطر می‌گوید: «رشد تعداد بازدیدکنندگان بین‌المللی به قطر، ثمره استراتژی گردشگری قطر برای استفاده از شتاب بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان در اواخر سال گذشته را نشان می‌دهد. ما با تمرکز بر بازارهای اولویت‌دار و از طریق رویکردی چندجانبه که شاهد تلاش‌ها و ابتکارات در سرتاسر ستون‌های استراتژیک خود هستیم، توانسته‌ایم از بازدیدکنندگان از تمام نقاط جهان استقبال کنیم و ترکیب یکپارچه مدرنیته و اصالت فرهنگی قطر را به نمایش بگذاریم.»

به گزارش عرب نیوز، ماه ژوئیه شاهد افزایش ۹۱.۴ درصدی بازدیدکنندگان از این کشور خلیج فارس بود که طبق بولتن ماهانه آمار قطر که توسط سازمان برنامه‌ریزی و آمار منتشر شده است، به ۲۸۸ هزار نفر رسید.

رشد ورود گردشگران قطر نشان می‌دهد که دوحه، پایتخت این کشور خاورمیانه‌ای به طور فزاینده‌ای با مراکز گردشگری سنتی‌تر مانند دبی و منامه، پایتخت‌های امارات متحده عربی و بحرین و ریاض در عربستان سعودی رقابت می‌کند و منابع رسمی نیز افزایش ۳۴۷ درصدی گردشگران در قطر در سال ۲۰۲۳ را در مقایسه با آمار سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرده‌اند.

در سال ۲۰۲۱، سفر و گردشگری تقریباً ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌داد که بالاتر از میانگین ۶.۶ درصدی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است. «توریسم قطر» که یک آژانس دولتی است ابزار امیدواری کرده که این سهم تا سال ۲۰۳۰ به ۱۲ درصد برسد.

اگرچه پیش‌بینی‌های آینده گردشگری برای قطر رشد زیادی را متصور است، اما همچنان آمار آن کمتر از سایر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است. به عنوان مثال، در سال ۲۰۲۲، عربستان سعودی پذیرای ۱۶.۵ میلیون گردشگر بین‌المللی بود که چند میلیون نفر از آن‌ها در حج و عمره شرکت کردند. امارات متحده عربی ۱۴.۳ میلیون بازدیدکننده بین‌المللی داشت، در حالی که بحرین از ۹.۹ میلیون بازدیدکننده میزبانی کرد.

تا به امروز، رکورد بیشترین شمار گردشگران خارجی برای قطر در سال ۲۰۱۵ ثبت شده است که ۲.۹ میلیون بازدیدکننده وارد این کشور شدند، در حالی که به دلیل محدودیت‌های کووید و قطع رابطه عربستان سعودی، کمترین رقم نیز در سال ۲۰۲۰ به ثبت رسید که ۵۶۰ هزار نفر بود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار