gardeshban.ir

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی مرزبانی فراجا اعلام کرد که موج سوم بازگشت زائران اربعین به کشور از روز گذشته آغاز شده و امنیت کامل در جریان است.
کد خبر: ۵۹۶۹۷
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ شهريور ۱۴۰۲-1402 June 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
تشریح وضعیت امنیت مرزها در ایام اربعین/ تداوم موج سوم بازگشت زائران


سرهنگ رضا شیراوژن  درباره  وضعیت مرزهای کشور در ایام طرح اربعین گفت:‌ با پایان ماموریت اربعین در سال گذشته، فرماندهی مرزبانی فراجا اقدامات خود برای آسیب‌شناسی و هماهنگی به منظور برگزاری هرچه بهتر راهپیمایی اربعین در سال جاری را آغاز کرد که در همین راستا نیز طی یک سال گذشته تنها ۵۴ جلسه بین روسا و فرماندهان مرزبانی ایران و عراق برگزار شد. نتیجه این اقدامات و دیگر اقدامات انجام شده نیز این شد که امسال یکی از بهترین شرایط امنیتی در طول اجرای طرح اربعین را در مرزها شاهد بودیم و ورود و خروج زائران نیز با سرعت خیلی خوب انجام شد.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های مرزی بین ایران و عراق در ماموریت اربعین نشان‌دهنده دیپلماسی فعال و قدرتمند است، گفت:‌ نتیجه این دیپلماسی این است که امسال علیرغم افزایش شمار زائران اربعین، میزان معطلی و انتظار زائران برای عبور از گیت‌ها تقریبا به صفر رسید و به طور میانگین هر زائر ظرف مدت چهار ثانیه از گیت‌های مرزی و کنترل گذرنامه عبور کرده و وارد کشور عراق شد. این در راستای تعامل با طرف عراقی ایجاد شده است.

شیراوژن با بیان اینکه وضعیت امنیتی خوبی نیز در تمام مرزهای کشور و از جمله مرزهای محل تردد زائران اربعین حاکم بود، گفت: با تمهیدات اتخاذ شده هیچگونه مورد امنیتی در مرزها وجود نداشت و تردد زائران چه در مرزهای شش‌گانه و چه در مرزهای شرقی که برای ورود اتباع پاکستانی و افغانستانی و ... در نظر گرفته شده بود بدون هیچ مشکلی انجام شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی مرزبانی فراجا با بیان اینکه از روز گذشته شاهد موج سوم بازگشت زائران اربعین به کشور بودیم، گفت: این موج که با پایان مراسم اربعین آغاز شد، امروز هم ادامه خواهد داشت و ما پیش‌بینی می‌کنیم که عمده زائران در این ایام وارد کشور شوند. البته تعداد قابل توجهی نیز همچنان به قصد زیارت عتبات از کشور خارج می‌شوند، همانطور که قبلا اعلام شده بود، گذرهای ویژه اربعین و برچسب‌های نصب شده روی گذرنامه‌های منقصی شده تا پایان ماه صفر دارای اعتبار است. اما در مجموع میزان بازگشت زائران قابل توجه است.

وی با بیان اینکه ۴۶ درصد از زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده بودند، گفت: همچنین حدود ۲۰ درصد زائران نیز از مرز خسروی عبور کردند و مابقی نیز از دیگر مرزها خارج شدند. در این میان اتباع غیر ایرانی مقیم کشور نیز از مرز شلمچه تردد کرده و اتباع غیرمقیم از مرز چذابه عبور کردند. مرزهای تمرچین و باشماق نیز در این مدت فعال بود.

شیراوژن با تاکید بر اینکه آمادگی مرزبانی برای اجرای طرح اربعین تا زمان بازگشت تمامی زائران ادامه خواهد داشت، گفت: مرزبانان در سطح تمامی مرزهای کشور از امنیت کشور صیانت می‌کنند.
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار