gardeshban.ir

دیگچه یکی از غذاهای خوشمزه‌ای است که به‌طور معمول به‌عنوان نذری پخته می‌شود.
کد خبر: ۵۹۷۱۲
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۲-1402 June 18
گردشبان (gardeshban.ir) :



دیگچه یکی از غذاهای خوشمزه‌ای است که به‌طور معمول به‌عنوان نذری پخته می‌شود. 

اگر می‌خواهید یک دیگچه مجلسی تهیه کنید همراه ما باشید با آموزش این غذا.

 برای تهیه این غذا به اندازه حدود 5 نفر، به یک پیمانه برنج نیم‌دانه، یک لیوان شکر، 2 کیلو شیر،  نصف فنجان زعفران دم‌کرده، نصف لیوان گلاب، 1 قاشق مرباخوری پودر هل، 2 لیوان آب، 2 قاشق غذاخوری خامه صبحانه و 20 گرم کره نیاز داریم. حالا می‌رویم سراغ قلق‌های کار:  

1) ابتدا برنج را در یک کاسه آب می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم چند ساعت خیس بخورد. توجه داشته باشید که برای خیساندن برنج نیازی به اضافه کردن نمک نیست.

2) در این مرحله برنج خیس خورده را به همراه آب و یک لیوان شیر در یک قابلمه مناسب می‌ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت

می گذاریم و اجازه می‌دهیم برنج شکوفه بزند و مانند شله زرد کاملا دل باز کند.

3) پس از این‌که برنج به خوبی باز شد، باقی مانده شیر را به آن اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم برنج به مدت ۳۰ دقیقه دیگر با شیر بپزد. پس از این‌که برنج به‌خوبی لعاب انداخت شکر را به قابلمه اضافه می‌کنیم.

4) توجه داشته باشید که مقدار شکر سلیقه‌ای است و می‌توانیم آن‌را نسبت به ذائقه خود بیشتر یا کمتر کنیم. پس از این‌که شکر به طور کامل حل شد، خامه را به قابلمه اضافه و مخلوط می‌کنیم تا یکدست شود.

5) به گزارش «نکته‌چی»پس از این‌که خامه با مواد دیگر یکدست شد، زعفران دم کرده و پودر هل دم کرده را به قابلمه اضافه می‌کنیم. برای دم کردن پودر هل کافی است آن‌را با کمی آب جوش درون یک ظرف در دار بریزیم تا دم بکشد.

6) در این مرحله کره را به همراه گلاب اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم دیگچه با حرارت ملایم ۳۰ دقیقه دیگر بپزد تا کاملا جا بیفتد. در نهایت دیگچه آماده شده را درون ظرف مناسب می‌ریزیم و به سلیقه خود تزیین می‌کنیم.

نکته: در صورتی که تمایل داشته باشیم دیگچه را به صورت قالبی درست کنیم، باید آن‌را در یک سینی لبه‌دار بریزیم و به مدت ۱۲ ساعت در یخچال قرار دهیم، سپس از یخچال خارج کنیم و به سلیقه خود برش بزنیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار