gardeshban.ir

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول با اشاره به این‌که کپوبافی دزفول در حال توسعه است گفت: نیاز است تا کپوبافی دزفول در کنار سنتی بودن به سمت مدرن شدن هم برود.
کد خبر: ۵۹۷۱۷
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۲-1402 June 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
کپوبافی جهانی دزفول نیاز به مدرن شدن دارد


حمیدرضا خادم اظهار کرد: با توجه به این‌که کپوبافی ثبت جهانی شده‌ می‌توانیم کپوبافی را به سمتی سوق دهیم که تنوع محصول و صادرات آن بیشتر شود. 

وی با بیان این‌که کپوباف‌ها باید وارد فاز جدید شوند تاکید کرد: کپوباف‌ها می‌توانند در زمینه صادرات بسیار پیشرفت کنند و تسهیلات کافی در راستای پیشرفت آن‌ها گرفته شود.

او ادامه داد: انشاالله بتوانیم کپو را نه تنها به کشورهای اطراف بلکه به اروپا هم صادر کنیم.

خادم به مشکلات کپوبافی اشاره کرد، گفت: در حوزه کپوبافی با کمبود تسهیلات، لوازم مورد نیاز کپوباف‌ها و کمبود کارگاه مواجه هستیم.

او با بیان این‌که نزدیک به سه هزار کپوباف وجود دارد، ادامه داد: کپوباف‌ها قشر خانم و خانه‌دارند که ممکن است به دلیل بضاعت مالی قادر به کار کردن نباشند و به دلیل کمبود سرمایه اولیه امکان شروع کار را نداشته باشند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول با اشاره به مشکل مالی کپوباف‌ها، افزود: کپوباف‌ها از منطقه‌های بوم‌گردی استفاده می‌کنند تا سرمایه زیادی نخواهد و این موضوع ذوق و حوصله و هنر کپوباف‌ها را می‌طلبد که بتوانند در این مسیر موفق شوند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار