gardeshban.ir

گزارش/
اکسپو قطر ۲۰۲۳ در دوحه، اولین نمایشگاه بین‌ المللی باغبانی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد بود.
کد خبر: ۵۹۷۳۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۲-1402 June 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
همه چیز درباره اکسپو قطر در ۲۰۲۳/ اولین نمایشگاه بین‌ المللی باغبانی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا


اکسپو قطر ۲۰۲۳ در دوحه، اولین نمایشگاه بین‌ المللی باغبانی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد بود. این نمایشگاه با موضوع "کویر سبز، محیط زیست بهتر” برگزار می ‌شود و هدف آن الهام بخشی و اطلاع رسانی به مردم درباره راهکارهای نوآورانه برای کاهش و مهار بیابان زایی است.

اکسپو قطر ۲۰۲۳ در دوحه در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۲۳ شروع خواهد شد و به مدت ۱۷۹ روز در طول زمستان معتدل قطر در یک مساحت ۱۷۰ هکتاری برگزار می ‌شود و در تاریخ ۲۸ مارس ۲۰۲۴ به پایان می ‌رسد.

قطر قصد دارد با این اکسپو نمایشگاهی برگزار کند که جامعه بین ‌المللی، از جمله ۸۰ کشور، همراه با سازمان ‌های بین‌ المللی، نمایندگان بخش خصوصی، سازمان ‌های غیردولتی و عموم مردم را به خود جذب کنید. به دلیل تنوع مشارکت کنندگان پیش‌ب ینی شده، از تصمیم ‌گیرندگان برجسته تا کودکان، اکسپو قطر در دوحه تصمیم دارد یک رویداد چند رسانه‌ای را ارائه دهد که در آن نمایشگاه ‌های فوق ‌العاده، دیدارهای دیپلماتیک، جلسات تجاری، بحث ‌های عمومی و نمایش‌ های زنده برگزار خواهند شد.

 پیش‌ بینی می‌شود این رویداد بیش از ۳ میلیون بازدید را دریافت کند و میهمانانی از سراسر جهان را به دوحه قطر بیاورد. ورود به محوطه اکسپو قطر برای تمام بازدیدکنندگان به صورت رایگان بوده و به آن ها فرصتی هیجان ‌انگیز برای لذت بردن از باغ‌ های زیبا، مناطق بین ‌المللی و فعالیت‌ ها و سرگرمی‌ های نمایشگاه را می ‌دهد.

برگزاری یک نمایشگاه بین ‌المللی باغبانی در آب و هوای خشک – نخستین نمایشگاه از تنوع خود – انتظار می ‌رود تأثیر عمده ‌ای در قطر، منطقه و جهان داشته باشد. این رویداد رفتارهای پایدار را ترویج داده، آگاهی محیطی را افزایش می‌ دهد و فناوری‌ های سبز را در محیط ‌های شهری و مناطق خشک توسعه می‌ بخشد.




تم و موضوع اکسپو قطر

"کویر سبز، محیط زیست بهتر” موضوع اکسپو قطر در سال ۲۰۲۳ در دوحه است که هدف آن الهام بخشیدن و آگاهی ‌بخشی به مهمانان و جامعه بین‌ المللی درباره راهکارهای نوآورانه برای کاهش بیابان‌ زایی است. پیشرفت‌ های اخیر در تکنیک‌ ها و فناوری‌ های باغبانی امکان "سبزشدن” محیط‌ های بیابانی و سطوح زمینی که توسط بیابان‌زایی تهدید می شوند را فراهم کرده است. این پیشرفت ‌ها اهمیت بالایی در تحقق راهکارهای بحران آب، انرژی و خشکسالی جهانی دارند.

نتایج موفق نیازمند راهکارهای استراتژیک از طریق همکاری بین ‌المللی، تقسیم اهداف، تبادل اطلاعات و نوآوری فناوری است.

"کویر سبز، محیط زیست بهتر” بر مبنای چهار زیرموضوع ساخته شده است:

کشاورزی مدرن – ارائه نوآوری، پژوهش و پیشرفت ‌های علمی برای تولید غذای ایمن، پایدار و قابل تهیه برای جمعیت رو به افزایش جهان.

فناوری و نوآوری – استفاده از تکنیک ‌های جدید برای افزایش بهره ‌وری در کشاورزی و تعادل محیطی. پیشرفت‌ های فناوری نقش حیاتی در تأسیس روش‌ های مقاوم و با انرژی کارآمد در کشاورزی دارشته و استفاده از کشاورزی شیمیایی را به شدت کاهش می ‌دهند.

افزایش آگاهی زیست محیطی – افزایش آگاهی جهانی برای ترویج تغییرات بلندمدت در نگرش ‌ها و رفتارها نسبت به محیط زیست. این یک ابزار برای تشویق حفاظت از منابع طبیعی، ایجاد ارتباط با جهان طبیعی و ترویج توسعه پایدار است.

پایداری – دستیابی به هدف مشترک بشریت در تعادل دادن نیازهای مختلف در سطح محلی و جهانی برای ایجاد تحول در سبک زندگی، شیوه‌ های کسب و کار و سیاست ‌های دولتی که با چالش ‌های محیط زیست جهانی سازگار باشد.




محل برگزاری اکسپو قطر ۲۰۲۳ در دوحه، قطر در پارک البیدا واقع شده و در قلب شهر دوحه قرار دارد. این مکان در حال حاضر به سه منطقه متمایز تقسیم شده است، که بخش شمالی آن میزبان رویداد بین ‌المللی خواهد بود. دو منطقه دیگر نیز برای انواع فعالیت ‌های فرهنگی و سرگرمی، بحث ‌های گروهی و سایر کاربردهای تکمیلی استفاده خواهند شد.

منطقه بین ‌المللی (۷۰ هکتاری): درگاه اکسپو قطر و نقطه تمرکز باغ ‌ها، نمایشگاه ‌ها و رویدادهای بین ‌المللی.

این منطقه شامل ساختمان نمایشگاه است که برای اکسپو قطر ۲۰۲۳ ساخته شده است. در داخل ساختمان نمایشگاه، یک فضای رویداد باز، یک اتاق نماز و یک کافه در طبقه همکف وجود دارد.

در طبقه اول، یک مرکز رسانه ‌ای و تعدادی دفاتر وجود دارد، در حالی که سقف ساختمان دارای یک تراس، یک رستوران داخلی و یک باغ است. در منطقه بین ‌المللی همچنین یک مرکز نوآوری وجود دارد. مرکز نوآوری شامل یک فضای نمایشگاهی برای انواع رویدادهای تعاملی است. این فضا برای جذب تم معرفی شده در نمایشگاه طراحی می ‌شود و دارای یک فضای اختصاصی برای کودکان برای یادگیری بیشتر درباره زیرموضوع‌ های نمایشگاه است.

منطقه خانواده (۵۰ هکتار): مرکزی برای سرگرمی، فعالیت ‌های خانوادگی، گردهمایی و فعالیت ‌های فضای باز.

منطقه فرهنگی (۵۰ هکتار): مکانی مناسب برای فعالیت‌ ها و نمایشگاه‌ های فرهنگی و سنتی به دلیل نزدیکی به هسته تاریخی دوحه و ویژگی‌ های موجود در محل از جمله قلعه و سنگ ‌های قدیمی.

محل برگزاری اکسپو قطر از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است، زیرا تنها چند قدم از کورنیش (محل پیاده‌ روی ساحلی دوحه) و هسته تاریخی دوحه – مشیرب و سوق واقف واقع شده است. این محل از اتصالات عالی برخوردار است، زیرا توسط دو ایستگاه متروی تازه توسعه یافته (ایستگاه کورنیش و ایستگاه البیدا) و پنج پارکینگ زیرزمینی بزرگ سرویس دهی می ‌شود.

الیدا یکی از فضاهای سبز عمومی کلیدی دوحه با طراحی زیبا و منظره آب ‌های آبی خلیج فارس است. موقعیت عالی، مناظر باغبانی با کیفیت و فضای کافی برای پاویون ‌ها، البیدا را به یک مکان مناسب برای برگزاری چنین رویداد بین ‌المللی مهمی تبدیل کرده است.




دوحه، که در ساحل خلیج فارس واقع شده، پایتخت و پرجمعیت‌ ترین شهر دولت قطر و یک مرکز اقتصادی در حال رشد است. دوحه به خاطر معماری معاصر و جاذبه ‌های فرهنگی خود شناخته شده است و یکپارچه و هماهنگی بین گذشته، حال و آینده را به نمایش می‌گذارد.

به همین دلیل دوحه در سال ۲۰۱۵ به عنوان یکی از شهرهای جدید هفت عجایب شناخته شد. فرودگاه بین ‌المللی حمد و شرکت هواپیمایی ملی قطر، قسمتی از یک شبکه جهانی را تشکیل می ‌دهند که این شهر را با مقاصد مختلف در سراسر جهان متصل می ‌کند.

سیستم متروی تازه تاسیس دوحه، یکی از پیشرفته ‌ترین سیستم‌ های حمل و نقل شهری در منطقه خلیج فارس است که در طول جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ و اکسپو قطر ۲۰۲۳ در دوحه، حمل و نقل و دسترسی آسان را برای ساکنان و بازدیدکنندگان دوحه فراهم می ‌کنند. این رویدادها نشانگر پتانسیل شهر دوحه و پیشنهاد منحصربفرد آن به جهان است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار