gardeshban.ir

فرمانده انتظامی رشت از کشف ۲۹۸ قلم شیء عتیقه به ارزش ۵۷ میلیارد ریال مربوط به دوره‌های قبل از میلاد، اشکانی، ساسانی، اسلامی و معاصر در شهرستان رشت خبر داد.
کد خبر: ۵۹۷۶۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۲-1402 June 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
کشف ۲۹۸ شیء عتیقه در رشت


سردار عزیزاله ملکی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه قاچاق اشیای عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: مبارزه با سودجویانی که با چپاول میراث گذشتگان به دنبال رسیدن به مطامع نامشروع خود هستند، همواره در اولویت کار پلیس قرار دارد.

وی افزود: ماموران پاسگاه انتظامی لاکان شهرستان رشت با اقدامات فنی و تحقیقات نامحسوس صورت گرفته از وجود اشیای عتیقه داخل یکی از منازل این منطقه مطلع شده و با هماهنگی قضائی به آدرس این مکان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: در بازرسی از منزل مورد نظر، ۱۱ عدد سکه نقره‌، ۴ عدد سکه طلا، ۲ عدد سکه نقره خرد شده، ۲ عدد انگشتر طلا، ۱۰ عدد گوشواره طلا، یک عدد دکمه طلا، ۲ عدد نگین گردنبند طلا، ۲ عدد نگین فیروزه‌ انگشتر، ۲ عدد پیاله مفرغ، یک حلقه انگشتر مفرغ، یک عدد آویز خمره‌ای، ۵ عدد سکه مسی، ۳ عدد سرنیزه، یک جام مسی، ۱۲۲ عدد سنگ تزئینی، یک عدد گردنبند برنجی، ۱۰۲ عدد مهره زینتی، ۲۵ عدد شی فلزی و برنجی و یک عدد مهره آهنی کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی از دستگیری متهم ۴۱ ساله این پرونده و معرفی وی به مرجع قضائی خبر داد و گفت: طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی قدمت اشیای کشف شده مربوط به دوره‌های قبل از میلاد، اشکانی، ساسانی، اسلامی و معاصر بوده و ارزش تقریبی آنها ۵۷ میلیارد ریال است.

سردار ملکی در پایان از مردم خواست در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند. 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار