gardeshban.ir

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان/
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان گفت: در چهارمین نشست شورای ثبت رویدادهای گردشگری کشور، یوم العباس زنجان به عنوان رویداد مهم استان، در تقویم گردشگری ثبت شد.
کد خبر: ۵۹۸۸۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۲-1402 July 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
«یوم العباس»چهارمین رویداد مهم زنجان در تقویم گردشگری ثبت شد


سید سعید صفوی گفت: پیش از این و با اقدامات انجام گرفته سه رویداد جشنواره ملی آش ایرانی، جشنواره بین المللی اکو- جاده ابریشم و نمایشگاه ملی صنایع‌دستی از در سومین نشست شورای ثبت رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسیده بود.

وی یادآور شد: یوم العباس زنجان دارای ظرفیت‌های پنهانی است که عموم مردم ندیده‌اند و در بیشتر برنامه‌ها فقط حضور جمعیت نشان داده می‌شود که باید به جهانیان معرفی شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ادامه داد: این امر مهم می‌تواند گامی مهم برای رونق صنعت گردشگری و حضور بیش از پیش گردشگران و توریست‌ها در استان زنجان باشد.

صفوی افزود: رویدادها به‌عنوان یک محرک مهم گردشگری برای نمایاندن آئین‌ها، مراسم و جشن‌ها در مناسبت‌های خاص اجرا می‌شود که در برنامه‌های توسعه‌ای و بازاریابی نقش مؤثر و برجسته‌ای ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان در هشتمین روز ماه محرم در زنجان برگزار می‌شود این مراسم در تاریخ ۱۵ دی‌ماه ۸۷ با شماره ثبتی ۱۰ به عنوان دهمین اثر در میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است و نخستین گونه از جنبه منحصر به‌فرد آئین‌های عزاداری در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار