gardeshban.ir

چای سیاه سرشار از آنتی اکسیدانی به نام پلی فنول است که به کاهش استرس اکسیداتیو، کاهش خطر بیماری های مزمن و بهبود سلامت کلی فرد کمک می‌کند.
کد خبر: ۶۰۱۴۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲-1402 July 25
گردشبان (gardeshban.ir) :



خواص چای سیاه عبارتند از:

1 سلامت روده: چای سیاه سرشار از آنتی اکسیدانی به نام پلی فنول است که به کاهش استرس اکسیداتیو، کاهش خطر بیماری های مزمن و بهبود سلامت کلی فرد کمک می‌کند. پلی فنول‌ها و خواص ضد میکروبی می توانند به بهبود سلامت روده و تقویت ایمنی بدن کمک کنند.
 
2 کاهش کلسترول: چای سیاه از برگ های کاملا تخمیر شده گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می‌شود و حاوی کاتچین و تافلاوین است که به کاهش سطح کلسترول شما کمک می‌کند.
 
3 سلامت قلب: فلاونوئیدهای  موجود در چای سیاه ممکن است به کاهش سطح کلسترول، کنترل فشار خون و در نهایت کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک کند.
 
4  بهبود تمرکز: آیا برای شما سخت است که در طول روز بیدار بمانید؟ آیا این روزها احساس انرژی کمتری دارید؟ چای سیاه حاوی کافئین و ال تیانین، یک محتوای اسید آمینه چای سیاه است که برای بهبود هوشیاری و تمرکز بسیار می‌تواند مفید باشد.
 
5کاهش وزن: فلاون‌های موجود در چای همچنین با کاهش وزن، BMI و کاهش اندازه کمر مرتبط هستند. از آن‌جا که فلاون‌ها در چای سیاه وجود دارند، برای کاهش چربی شکم و کاهش وزن مناسب هستند، به‌ویژه زمانی که با یک رژیم غذایی مناسب و یک ورزش ترکیب شوند.
 
  عوارض چای سیاه 

  در حالی که چای سیاه فواید بسیاری برای سلامتی دارد، افرادی که کم‌خونی یا کمبود آهن دارند باید این نوشیدنی را در مقادیر محدود مصرف کنند؛ چراکه چای سیاه حاوی تانن‌هایی است که با آهن گیاهی متصل می‌شود و بر جذب آن در دستگاه گوارش تأثیر می‌گذارد. از آن‌جا که چای سیاه حاوی کافئین است، کودکان باید از نوشیدن آن اجتناب کنند. بزرگ‌سالان هم می‌توانند روزانه 2 تا 3 فنجان چای بنوشند و از مصرف بیش از حد این نوشیدنی خودداری کنند؛ زیرا می‌تواند منجر به عوارض جانبی شدیدی شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار