gardeshban.ir

در شورای هماهنگی بعثه و حج اعلام شد/
در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه و حج، با ارائه گزارشی از وضعیت سفر زائران ایرانی به عراق، اعلام شد: به‌زودی اطلاعیه پیش ثبت‌نام عمره نیز منتشر خواهد شد.
کد خبر: ۶۰۱۴۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲-1402 July 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
پیش‌ ثبت‌نام عمره به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود


غلامرضا رضایی ـ معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت ـ در این نشست، به آمادگی واحدهای مختلف مجموعه حج و زیارت برای ازسرگیری سفرهای عمره اشاره کرد و گفت: قرار است روادید اعضای کمیته‌های مختلف برای سفر به کشور میزبان (عربستان) برای اعزام و بستن قراردادها ظرف این هفته صادر شود و به‌زودی اطلاعیه پیش ثبت‌نام عمره نیز منتشر خواهد شد.

حمید رهبری‌فر ـ معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت ـ نیز درباره میزان سپرده‌های زائران حج و عمره در دو بانک ملت و ملی و پیگیری‌های انجام شده برای استفاده بهتر از آنها برای تأمین بخشی از هزینه‌های سفر زائران گزارش داد.

حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز اظهار کرد: جلساتی با مسئولان این بانک‌ها برگزار و درخواست شده است که طرح‌های خود را در این زمینه ارائه دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ با اشاره به اینکه مبالغ پرداخت‌شده در زمان ثبت‌نام عمره درصد خوبی از هزینه‌های اعزام زائر را شامل می‌شد، ولی الان ارزش آن بسیار کمتر شده است، از رئیس سازمان حج و زیارت خواست نشست مشترکی با مدیران و مسئولان دو بانک ملی و ملت برگزار و راهکار مناسبی برای استفاده بهتر از سپرده‌های زائران و سود حاصل از آن برای منافع و حق زائر در نظر گرفته و ادا شود.

حمیدرضا محمدی ـ معاون عتبات سازمان حج و زیارت ـ در ادامه، از اعزام بیش از ۲۴۰هزار زائر از سراسر کشور تا پایان مهر ماه ۱۴۰۲ به عتبات عراق خبر داد و بیان کرد: امیدواریم با توجه به روند اعزام‌ها در پنج ماه آینده، تعداد زائران نسبت به سال قبل افزایش یابد.

او با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۳۴۷ هزار و ۴۴۰ نفر در قالب کاروان‌های سازمان حج و زیارت به عتبات عالیات عراق اعزام شدند، افزود: بیشترین تعداد اعزام زائران مربوط به استان‌های تهران، خراسان رضوی و مازندران بوده است، ولی اگر آمار اعزام بر اساس تناسب جمعیت استان‌ها درنظرگرفته شود، استان قم در رتبه نخست قرار می‌گیرد.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به استان‌هایی که کمترین تعداد اعزام به عتبات عراق را در سال ۱۴۰۱ داشتند، افزود: در میان ۳۲ استان کشور ۱۴ استان عملکرد بالاتر از نیم درصد داشته‌اند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار