gardeshban.ir

سالاد سورل یکی از انواع سالادهای خوشمزه و لذیذ است که از ترکیب سبزیجات تازه تشکیل شده است.
کد خبر: ۶۰۱۵۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲-1402 July 26
گردشبان (gardeshban.ir) :



سالاد سورل یکی از انواع سالادهای خوشمزه و لذیذ است که از ترکیب سبزیجات تازه تشکیل شده است، این سالاد خوش طعم خیلی راحت درست می‌شود و برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار مناسب است، سالاد سورل را می‌توانید به روش‌های مختلف آماده کنید. 

مواد لازم برای سالاد

سبزی سورل ۳۰۰ گرم
زیتون حلقه شده ۲ قاشق غدا خوری
ذرت پخته شده ۴ قاشق غذا خوری
پنیر لاکتیکی ۱۰۰ گرم
خیار به تعداد افراد
مغز گردو به مقدار دلخواه
مواد لازم برای سس
عسل ۱ قاشق غذا خوری
رب انار ۱ قاشق غذا خوری
آب لیمو ترش تازه ۳ قاشق غدا خوری
کنجد ۱ قاشق غذا خوری
روغن زیتون ۳ قاشق غدا خوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار دلخواه

طرز تهیه سالاد سورل

مرحله اول

ابتدا مقداری سبزی سورل را تمیز بشورید، در سبد بگذارید تا آب اضافی آن خارج و کاملاً خشک شود، سبزی سورل برگ‌هایی شبیه سبزی ریحان دارد و به راحتی می‌توانید از فروشگاه‌های بزرگ تهیه کنید، مقدار این سبزی به ذائقه خودتان بستگی دارد.

مرحله دوم

بعد از آن خیار را تمیز بشورید، خشک کنید سپس یک خیار را پوست بگیرید، به شکل حلقه‌ای برش بزنید، یک خیار دیگر را با پوست حلقه‌ای خرد کنید بعد خیارها را به فرم دلخواه تزئین کنید، می‌توانید از قالب گل برای ایجاد طرح روی آن‌ها استفاده کنید.

مرحله سوم

سپس مقداری ذرت را داخل یک قابلمه بریزید، کمی آب جوش روی آن بگیرید و روی حرارت ملایم قرار دهید، اجازه دهید تا ذرت‌ها خوب بپزند و نرم شوند برای راحتی کار می‌توانید کنسرو ذرت تهیه کنید و مقداری از آن را برای سالاد استفاده کنید.

مرحله چهارم

بعد از آن هم مقداری زیتون را به شکل حلقه‌ای برش بزنید سپس با سلیقه خودتان می‌توانید تعدادی گوجه گیلاسی را تمیز بشورید و از وسط نصف کنید حالا در یک ظرف مناسب گوجه، خیار، ذرت و زیتون‌های برش داده شده را بریزید و با هم مخلوط کنید.

مرحله پنجم

سپس سبزی سورل را به مخلوط مواد اضافه کنید و در قسمت‌های مختلف ظرف بچینید بعد از آن هم مقداری پنیر لاکتیکی را رنده کنید و روی همه مواد بریزید می‌توانید مواد را با هم مخلوط کنید تا در همه قسمت‌های سالاد به طور یکسان پخش شوند.

مرحله ششم

حالا با سلیقه و به دلخواه خودتان می‌توانید از مقداری مغز گردو استفاده کنید، مغز گردو را به دو تا ۴ قسمت تقسیم کنید و روی سالاد بریزید بعد ازآن سالاد را در یخچال قرار دهید تا طعم همه مواد با هم مخلوط شود بعد سس مخصوص آن را درست کنید.

مرحله هفتم

برای سس سالاد ابتدا مقداری عسل را داخل یک ظرف بریزید بعد رب انار را به آن اضافه کنید، هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و رنگ رب در عسل کمی باز شود، حالا یک لیمو ترش تازه را تمیز بشورید، از وسط برش بزنید و آب آن را بگیرید.

مرحله هشتم

سپس مقداری آب لیمو ترش تازه به مخلوط عسل و رب انار اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند بعد از آن مقداری کنجد روی مواد بریزید و با هم مخلوط کنید تا کنجد در همه قسمت‌های سس پخش شود مقدار کنجد بستگی به سلیقه خودتان دارد.

مرحله نهم

سپس مقداری روغن زیتون روی مواد بریزید، هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند و بافت یکدستی تشکیل شود بعد از آن کمی فلفل سیاه و نمک هم به سس اضافه کنید، همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا طعم همه آن‌ها کاملاً به خورد هم برود.

مرحله دهم

با سلیقه و دلخواه خودتان می‌توانید از مقداری پودر گردو هم برای داخل سس استفاده کنید، با مواد خوب ترکیب کنید وقتی که سس به غلظت مناسب رسید و بافت آن یکدست شد ظرف سالاد را از داخل یخچال بیرون بیاورید، سپس سس را روی سالاد بریزید.

مرحله یازدهم

بعد از آن در کناره‌های ظرف سالاد مقداری مغز گردو قرار دهید و روی آن سس بریزید، روی گردوها کنجد بپاشید سپس سالاد سورل را به عنوان یک پیش غذای شیک و مجلسی برای پذیرایی و مهمانی همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار