gardeshban.ir

دادستان قشم در سومین تور نظارتی مرکز رسانه قوه‌قضاییه از آزادسازی مساحتی حدود ۳۴ ونیم کیلومتر از سواحل از سال ۱۴۰۰ تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۶۰۲۰۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲-1402 July 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
دادستان قشم: ۳۴ کیلومتر از سواحل جزیره از سال ۱۴۰۰ تاکنون آزاد‌سازی شد


نشست خبری امید مهدوی‌مجد دادستان قشم با اصحاب رسانه حاضر در سومین تور نظارتی مرکز رسانه قوه‌قضاییه صبح امروز در سواحل آزاد شده جزیره قشم برگزار شد.

امید مهدوی‌مجد، دادستان قشم در حاشیه بازدید خبرنگاران از سواحل آزاد شده این جزیره بیان‌کرد: مشکل دوگانگی حاکمیتی در مناطق آزاد یکی از بزرگترین مشکلات است که امیدواریم این مشکل در بزرگترین جزیره خاورمیانه به‌زودی برطرف شود.

وی با اشاره به ورود دادستانی قشم جهت آزادسازی سواحل در این جزیره تاکید کرد: با اقدامات صورت گرفته جهت آزادسازی سواحل، امکان دسترسی آزاد شهروندان فراهم شده است.

دادستان قشم با اشاره به تخریب دیوار کشی‌های غیرمجاز عنوان کرد: مساحتی حدود 34 ونیم کیلومتر از سواحل از سال 1400 تاکنون آزاد شده و مردم از زمان یاد شده، قادر هستند بدون ممنوعیت، محدودیت و پرداخت هزینه از نعمت دریا استفاده کنند.

مهدوی‌مجد با بیان اینکه دسترسی ازاد شهروندان به سواحل و حریم دریا که از حقوق عامه بوده را با جدیت پیگیری کردیم، گفت: محدودیت‌های ساحلی ایجاد شده، اکثرا شخصی بوده است.

وی تاکید کرد: از سال 1400 حدود هزار هکتار از اراضی ملی را رفع تصرف کردیم که پرونده‌های تصرفات عدوانی جزو اولویت‌های ورودی به محاکم قضایی شهرستان بوده است. در 6 ماهه نخست امسال حدود 200 پرونده، معادل 8 درصد با موضوع تصرف عدوانی به ثبت رسیده است.

دادستان قشم با اشاره به اینکه حریم 60 متری دریا قابل واگذاری و خریدنی نیست، افزود: گشت اراضی در منطقه آزاد قشم داریم که با دستور ماهیانه‌ای که از سوی دادستانی قشم صادر می‌شود، آزادسازی‌های لازم را انجام می‌دهد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار