gardeshban.ir

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل از رونمایی مجسمه هفتمین خان رستم، نبرد رستم با دیو سپید با حضور استاندار اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۶۰۴۶۶
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲-1402 August 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
رونمایی از مجسمه هفتمین خان رستم در موزه صنایع‌دستی اردبیل


توحید دلاورقوام امروز ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۲ گفت: مجسمه هفتمین خان رستم، نبرد رستم با دیو سپید برگرفته از شاهنامه فردوسی در حضور استاندار اردبیل و در محل موزه صنایع‌دستی رونمایی شد.

معاون صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: این مجسمه توسط موسی عبدی و حسین عباسپور ساخته شده و موزه صنایع‌دستی اردبیل که اخیرا افتتاح شده محلی برای ارائه و نمایش محصولات صنایع‌دستی هنرمندان استان است که این مجسمه نیز در این موزه رونمایی شد.

او تاکید کرد: پیرو تاکیدات استاندار اردبیل در این جلسه مقرر شد نمادهایی از جنگ‌آوران و دلاوران جنگ چالدران و شخصیت‌های افتخارآفرین دوره صفویه و شاه اسماعیل صفوی، به شکل مجسمه ساخته و در پیاده راه محدوده مجموعه آرامگاهی شیخ صفی الدین اردبیلی نصب شود.

موسی عبدی هنرمند سازنده این مجسمه نیز گفت: هفتمین خان رستم به نبرد رستم با دیو سپید برای نجات کیکاووس پادشاه ایرانی از دست دیو اشاره دارد و در واقع نماد رویارویی سیاهی و روشنی، غلبه زیبایی بر زشتی و تفوق خوبی بر بدی است و بنا به اطلاعاتی که داریم مجسمه هفتمین خان رستم تاکنون در کشور ساخته نشده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار