gardeshban.ir

مجموعه‌ای از آثار ارزشمند تاریخی مصر باستان که برخی تاکنون در خارج از این کشور به نمایش گذاشته نشده‌اند در نمایشگاهی واقع در استرالیا برای عموم نمایش داده می‌شوند.
کد خبر: ۶۰۵۱۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲-1402 August 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
فراعنه به‌ جای دایناسورها!


مدیران موزه‌های سراسر جهان می‌دانند که دو موضوع همیشه طرفدار خواهد داشت:‌ دایناسورها و فراعنه. بنابراین زمانی که همه‌گیری کرونا به پایان رسید، مسئولان «موزه استرالیا» ‌به سراغ موجودات دوران «کرتاسه» ‌رفتند و برای نمایشگاه «تیرانوسوروس: با خانواده آشنا شوید» ‌بیش از ۱۰۰ هزار بلیت فروختند.

نمایشگاه جدید پرطرفداری در استرالیا که با نام «رامسس و طلای فراعنه» ‌برگزار خواهد شد نیز تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار بلیت پیش‌فروش کرده است.

فراعنه به‌ جای دایناسورها!


این نمایشگاه که پیش‌تر در نقاط دیگری از جهان برگزار شده بود، یک نمایشگاه پرزرق و برق برای «موزه استرالیا» محسوب می‌شود. بیش از ۱۸۰ شیء‌ تاریخی از جمله تابوت‌دان سه‌هزارساله، میمون و تمساح‌های مومیایی‌شده، اشیاء‌ نفیس مخصوص مراسم خاکسپاری و مجموعه‌ای از گنجینه‌های طلا و سنگ جواهر از مصر به سیدنی منتقل شده‌اند.

فراعنه به‌ جای دایناسورها!


گل سرسبد این نمایشگاه تابوت سلطنتی ۱.۸۵ متری متعلق به «رامسس کبیر» از دودمان نوزدهم مصر باستان است که در سال ۱۸۸۱ میلادی با کاوش در «دره پادشاهان» ‌ کشف شد. این تابوت پیش‌تر در خارج از مصر برای عموم مردم به نمایش گذاشته نشده بود.

با توجه به  این‌که آثار تاریخی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شوند، بسیار ارزشمند و غیرقابل‌جایگزین‌اند، ‌ این نمایشگاه به همراه یک بیمه ۲.۴ میلیارد دلاری توسط شرکت فناوری «NEON» برگزار می‌شود.

این نمایشگاه که تا ۱۹ می سال ۲۰۲۴ ادامه دارد، ۱۸۲ شیء‌ از مجموعه «موزه مصر» ‌در قاهره را شامل می‌شود
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار