gardeshban.ir

آش تویگار یکی از آش‌های خوشمزه و سنتی ترکیه است که طعم و عطر آن بسیار عالی و بی‌نظیر است و خیلی راحت و سریع درست می‌شود.
کد خبر: ۶۰۶۳۶
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲-1402 September 11
گردشبان (gardeshban.ir) :



آش تویگار یکی از آش‌های خوشمزه و سنتی ترکیه است که طعم و عطر آن بسیار عالی و بی‌نظیر است و خیلی راحت و سریع درست می‌شود، این آش خوش طعم و لذیذ را می‌توانید به عنوان یک میان وعده مقوی و سالم و ساده آماده و تهیه کنید. 

مواد لازم برای ۴ نفر

پیاز خرد شده۲ عدد
نخود۵۰ گرم
گندم پوست کنده۱۰۰ گرم
آرد سفید۲ قاشق غذا خوری
ماست۱ و نیم لیوان
نعناع خشک۱ قاشق غذا خوری
فلفل قرمز۱ قاشق مربا خوری
آب گوشت یا عصاره گوشت۲ لیوان – به مقدار لازم

طرز تهیه آش تویگار

مرحله ۱: تفت دادن پیاز

ابتدا پیازها را نگینی خرد کنید و در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و بعد پیازها را در آن بریزید و تفت دهید تا سبک و طلایی شوند و سپس مقداری از پیاز داغ را بردارید و برای تزئین روی آش کنار بگذارید.
 
مرحله ۲: آماده‌سازی نخود

بعد نخودها که از شب قبل خیس کرده‌اید تا نفخ آن‌ها از بین برود و زمان پخت زودتر بپزند، را آبکش کنید و بعد در یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و نخودها را در آن بریزید و اجازه دهید تا خوب بپزند و نرم شوند.

مرحله ۳: پخت گندم با آب گوشت

سپس گندم را که از شب قبل خیس کرده‌اید تا نفخ آن گرفته شود همراه با مقداری آب گوشت و کمی هم آب روی پیاز سرخ شده بریزید و بگذارید تا آب شروع به جوشیدن کند و بعد حرارت را کم کنید و درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا خوب بپزد.

مرحله ۴: اضافه کردن نخود پخته

بعد نخودها را که پخته بودید به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید و اجازه دهید تا گندم‌ها خوب بپزند، سپس آرد را در یک ظرف بریزید و ماست را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند و بعد کمی هم نمک روی آن‌ها بریزید.
 
مرحله ۵: اضافه کردن مخلوط ماست و آرد

سپس ترکیب ماست و آرد را روی مخلوط مواد آش بریزید و هم بزنید و اجازه دهید تا آش به جوش آید، وقتی آش شروع به جوشیدن کرد ده دقیقه زمان دهید تا آش جا بیفتد، بعد از این زمان اگر آش سفت شده بود به آن مقداری آب جوش اضافه کنید.

مرحله ۶: پخت نهایی آش

بعد آش را به هم بزنید و وقتی که همه مواد با هم خوب پخته شدند از روی حرارت بردارید، سپس یک پیاز را نگینی یا خلالی خرد کنید و در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و بعد پیازها را در آن تفت دهید.

مرحله ۷: اضافه کردن نعناع و فلفل
وقتی پیازها سبک و طلایی شدند مقداری نعناع خشک و پودر فلفل قرمز به آن اضافه کنید و تفت دهید و از روی حرارت بردارید، بعد مقداری آش را در ظرف مناسب بکشید و با ترکیب پیاز و نعناع داغ و فلفل قرمز روی آن را تزئین کنید.

مرحله ۸: تزئین و سرو آش تویگا
این آش باید مقداری تند باشد، ولی با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید مقدار فلفل قرمز را کمتر و یا بیشتر استفاده کنید، بعد آش تویگا را به عنوان یک میان وعده مناسب و ساده و پرخاصیت همراه با نان تازه و ترشی و انواع دورچین سرو کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار