gardeshban.ir

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران/
فرزادی پور گفت: بلافاصله بعد از انجام عملیات حج تمتع، برای پروازهای حج عمره اعلام آمادگی کردیم و بنا به درخواست سازمان حج و زیارت در خدمت مردم برای انجام این فریضه خواهیم بود. پروازهای حج عمره از ۱۳ دی ماه یا نیمه دوم دی ماه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۶۰۸۱۸
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲-1402 September 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
آغاز پروازهای حج عمره از ۱۳ دی سال جاری


شمس‌الدین فرزادی پور مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در نشست خبری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته، گفت: بلافاصله بعد از انجام عملیات حج تمتع، برای پروازهای حج عمره اعلام آمادگی کردیم و بنا به درخواست سازمان حج و زیارت در خدمت مردم برای انجام این فریضه خواهیم بود.

وی افزود: پروازهای حج عمره از ۱۳ دی ماه یا نیمه دوم دی ماه آغاز می‌شود.

فرزادی پور در ادامه گفت: یکی از موضوعات مهمی که در تقویت و توسعه ناوگان هوایی دنبال می‌شود، سرهم کردن هواپیماهای زمینی است که در این راستا ۷ فروند هواپیما در مرحله اجرا قرار گرفت.

وی افزود: تا کنون ۲ فروند هواپیمای (ATR) وارد چرخه عملیاتی شده و سومین هواپیما هم در حال ورود است تا ۲۵ روز آینده وارد چرخه می‌شود. ۴ فروند دیگر در مرحله تأمین قطعات است و سفارش گذاری شده که به محض تأمین قطعات امیدواریم تا پایان سال وارد چرخه شوند.

وی گفت: هواپیمایی جمهوری اسلامی این آمادگی را دارد که هر هواپیمایی که استانداردهای مورد نیاز برای ارائه خدمات شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی را داشته باشد، وارد چرخه کند.

این مقام مسئول درباره هواپیمای سیمرغ گفت: این هواپیما یک هواپیمای کارگو است و برای نقل و انتقال بار استفاده می‌شود، این هواپیما دارای درب بارگیری است و قابلیت حمل بار تا ۸ تن را دارد.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی اظهار کرد: واگذاری شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی از ۸ سال گذشته مطرح بوده اما روند نامناسبی را طی کرده و ما پیگیری می‌کنیم که یا از لیست واگذاری خارج شود یا تعیین تکلیف شود، بنابراین هنوز به دلیل پیچیدگی‌های ساختاری هواپیمایی جمهوری اسلامی، این واگذاری بسیار مشکل است و قطعیت ندارد.

فرزادی پور تاکید کرد: همه کشورهای دنیا که صاحب صنعت هوایی هستند یک ایرلاین ملی و صاحب پرچم دارند بنابراین برای کشوری مثل ایران وجود یک ایرلاین ملی واجب است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار