gardeshban.ir

اگر قصد سفر به چین را دارید، بهتر است برای پیشگیری از به دردسر افتادن و قرار گرفتن در برابر خسارات احتمالی، با نکات مهمی آشنا شوید.
کد خبر: ۶۰۸۷۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۲-1402 October 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
۱۰ نکته مهم برای سفر چین


اگر قصد سفر به چین را دارید، بهتر است برای پیشگیری از به دردسر افتادن و قرار گرفتن در برابر خسارات احتمالی، با نکات مهمی آشنا شوید.


۱. وسایلی که باید به همراه داشته باشید

قبل از سفر به چین حتما آب و هوا را چک کنید و با توجه به آن، لباس مناسب به همراه داشته باشید؛ به طور مثال در فصل زمستان، هوای شهر پکن بسیار سرد است ولی در همین فصل هوای گوانجو گرم‌تر است و نیازی به لباس‌های گرم زمستانی ندارید.

برای هر وسیله الکترونیکی که با خود به چین می‌برید به آداپتور نیاز خواهید داشت. بنابراین حتما آداپتور به همراه داشته باشید؛ زیرا در چین از سوکت‌های ۲ یا ۳ سوکت پین نازک با برق ۲۲۰ ولت استفاده ‌می‌کنند.

۲. اشتراک VPN

در چین بسیاری از اپلیکیشن‌ها و وب سایت‌ها (مانند گوگل، فیس بوک، واتساپ، تلگرام و اینستاگرام) فیلتر هستند. بنابراین توصیه می‌شود حتما روی گوشی خود یک VPN فعال داشته باشید.

۳. از آلودگی احتمالی هوا آگاه باشید

دولت چین همواره روی کاهش آلودگی هوا، به ویژه در شهرهای توریستی اصلی مانند پکن و شانگهای کار کرده است و معمولاً بهتر از آن چیزی است که در رسانه‌ها در مورد آن اطلاع رسانی می‌شود. با این حال، ممکن است در برخی از روزها آلودگی زیاد باشد؛ بنابراین اگر به بیماری‌های قلبی یا تنفسی دچار هستید بهتر است در فصل‌های سرد سال از سفر کردن پرهیز کنید.

۴. بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به چین

چه عاشق هوای سرد و زمستانی باشید و چه از از روزهای گرم و آفتابی لذت می‌برید، چین مقصدی عالی برای سفر شما خواهد بود. اگر هوای معتدل را می‌پسندید، تور نوروزی چین بهترین گزینه برای سفر شما خواهد بود. اما اگر عاشق سرما هستید، زمستان بهترین زمان سال برای سفر شما است؛ چرا که علاوه بر سردی هوا، هزینه‌های سفر شما نیز به مراتب کمتر خواهد بود.

۵. نگاهی به تعطیلات عمومی چین داشته باشید

نکته بسیار مهمی که باید برای برنامه‌ریزی سفر خود به چین به آن دقت داشته باشید این است که در زمان "تعطیلات کشور چین" به این کشور سفر نکنید! چرا که در این ایام هزینه‌های سفر (مانند هتل‌ها، پروازها و...) به شدت افزایش می‌یابد.

ایام تعطیلات و شلوغی چین عبارتند از:

_ سال نوی چینی (در بازه ۱۰ تا ۱۶ بهمن)

_ هفته طلایی یا Golden Week (در بازه زمانی ۹ تا ۱۵ مهر)

_ و تعطیلات تابستانی مدارس چین (از اواسط تیر تا اواسط شهریور)

۶. استفاده از قطارهای سریع السیر در جابجایی‌های بین شهری

اگر قصد دارید تا از شهرهای مجاور محل اقامت خود بازدید کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم بجای گرفتن ون، تاکسی و یا پرواز، از قطارهای سریع السیری که در چین خدمات رسانی می‌کنند، استفاده کنید. به طور مثال شما به راحتی می‌توانید با قطار سریع‌السیر از پکن به شانگهای و از گوانجو به شهر تجاری شنزن سفر کنید. جابه‌جایی با قطارهای سریع السیر هم از نظر زمانی و هم از نظر مالی بسیار مقرون به صرفه خواهند بود.

۷. قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید

اگر فکر می‌کنید در چین توسعه یافته شرایط رانندگی به مراتب بهتر از ایران است باید بگوییم که در اشتباه هستید! بنابراین به عنوان یک عابر پیاده در حین عبور از عرض خیابان مراقب باشید!

۸. دمپایی به همراه خود داشته باشید!

شاید خیلی ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد، اما به همراه داشتن دمپایی در هر سفر خارجی لازم و ضروری است. چرا که در اکثر هتل‌ها دمپایی مناسبی که برای نظافت و تمیزی باب میل فرهنگ ایرانی‌ها باشد، در اختیار مسافران قرار نمی‌دهند.

۹. در مواجهه با سرویس‌های بهداشتی شوکه نشوید!

طبیعتا به خاطر تفاوت فرهنگی در کشورهای مختلف، آداب بهداشت و نظافت نیز می‌تواند به شکل قابل توجهی متفاوت باشد. به‌طور مثال مردم کشور چین اغلب برای نظافت خود بعد از اجابت مزاج، خود را با دستمال توالت تمیز می‌کنند و به اندازه‌ای که ما ایرانی‌ها از آب برای این موضوع استفاده می‌کنیم، استفاده نمی‌کنند. بنابراین ممکن است در برخی از هتل‌های کشور چین در کنار توالت فرنگی شیر آب برای شستن وجود نداشته باشد. بنابراین باید خود را با دستمال تمیز کنید و در زمان مناسب دوش بگیرید.

۱۰. مراقب کلاهبرداری‌های احتمالی باشید

یکی از مشکلاتی که ممکن است در سفر به چین برای شما پیش بیاید، پول‌های تقلبی چینی است که برخی از راننده‌های تاکسی یا حتی فروشندگان در بازار ممکن است به عنوان مابقی پول به شما پس بدهند. بنابراین مهم است که اسکناس‌هایی که در چین دریافت می‌کنید را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید تقلبی نیستند.

چند راه برای بررسی این موضوع وجود دارد، اما ساده‌ترین آن توجه به بافت، ضخامت کاغذ اسکناس، کیفیت چاپ، و واترمارک‌ها یا ویژگی‌های امنیتی است، بنابراین به محض رسیدن به چین بهتر است در این خصوص با راهنمای سفر خود مشورت کنید تا با پول اصلی چینی آشنا شوید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار