gardeshban.ir

برای تهیه یک ذرت مکزیکی واقعی به سبک خود آن‌ها باید ذرت دانه‌شده را با آب و کره روی شعله ملایم‌ بپزید.
کد خبر: ۶۰۹۳۶
تاریخ انتشار : شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲-1402 October 09
گردشبان (gardeshban.ir) :



اواخر دهه 80 بود که ذرت مکزیکی بازار غذاهای خیابانی را قبضه ‌کرد و در هر راسته‌ای پا می‌گذاشتی یک مغازه یا زیرپله بود که ذرت مکزیکی می‌فروخت. این میان‎‌وعده در طول این سال‌ها محبوبیت خودش را در ایران حفظ کرده ‌است، اما دستور پخت اصلی ذرت مکزیکی با آن‌چیزی که ما می‌خوریم، خیلی متفاوت است و در آن خبری از قارچ، پنیر پیتزا و کالباس نیست.

بد نیست بدانیم مکزیکی‌ها چطور  و با چه موادی ذرت مکزیکی را می‌پزند و می‌خورند.

برای تهیه یک ذرت مکزیکی واقعی به سبک خود آن‌ها باید ذرت دانه‌شده را با آب و کره روی شعله ملایم‌ بپزید. طوری‌که مزه کره به خورد دانه‌های ذرت برود و آب به غلظت برسد. می‌توانید این کار را با بخارپز هم انجام‌ بدهید یا از کنسرو ذرت استفاده‌ کنید. ذرت‌های پخته‌شده را داخل ظرف سرو بریزید. 

متناسب با حجم ذرت‌ها به آن، سس مایونز و پودر پنیر اضافه‌ کنید. حالا وقت اضافه‌کردن آب لیموی تازه به این مخلوط خوشمزه است. سس فلفل شیرین، سس فلفل تند و کمی پودر فلفل تند را باز هم متناسب با حجم ذرت‌ها و ذائقه‌ خودتان به مخلوط اضافه‌ کنید. مقدار سس فلفل در حد تزیین کافی‌ است. بهتر است بدانید ذرت مکزیکی اصلی پنیر پیتزای کش‌دار ندارد و پودر پنیر تنها به خاطر مزه‌دار شدن به آن اضافه‌ می‌شود. همچنین ذرت مکزیکی اصلی خیلی خیلی تند است طوری که با خوردن هر قاشق یاد غذاهای هندی می‌افتید و دهان‌تان می‌سوزد.   
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار