gardeshban.ir

شورای شهر ونیز ورود گروه‌های گردشگری بیش از ۲۵ نفر را ممنوع خواهد کرد.
کد خبر: ۶۰۹۵۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲-1402 October 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
ممنوعیت جدید در ونیز


شهر ونیز در ادامه تلاش‌های خود برای مقابله با آثار منفی حضور بیش از حد گردشگران، اعلام کرد به زودی قوانین جدیدی را اجرا خواهد کرد. بر این اساس، ورود گروه‌های توریستی بزرگتر از ۲۵ نفر به شهر ممنوع خواهد شد. همچنین گردشگران نمی‌توانند از بلندگوها با صدای بلند استفاده کنند.

این قوانین جدید که قرار است از اول ماه ژوئن ۲۰۲۴ اجرایی شود، از توقف در خیابان‌های باریک، پل‌ها یا مکان‌های عبور و مرور جلوگیری می‌کند.

این تغییرات بخشی از تلاش مقامات برای محدود کردن گردشگری انبوه و اثرات منفی آن بر این شهر شمالی ایتالیاست.

این قوانین مربوط به مرکز شهر و جزایر مورانو، بورانو و تورچلو است و  هدف از آنها محافظت از ساکنان از سر و صدا و مزاحمت است.

گردشگری انبوه سالهاست مشکلاتی برای ونیز به عنوان یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری در جهان ایجاد کرده است. مرکز تاریخی آن با میدان معروف سان مارکو، پل ریالتو و کانال‌های متعدد، دیگر حتی ۵۰ هزار ساکن دائمی ندارد و در برخی از روزهای اوج گردشگری، تعداد بازدیدکنندگان بیش از دوبرابر ساکنان محلی ونیز می‌شود.

در ماه سپتامبر، مقامات محلی تصمیم گرفتند از ماه آوریل ۲۰۲۴ هزینه ورودی ۵ یورو (۵.۵۰ دلار) را برای بازدیدکنندگان کوتاه‌مدت دریافت کنند.

در گزارشی که در تابستان ۲۰۲۳ منتشر شد، آژانس فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو به گردشگری بیش از حد و توسعه بیش از حد به عنوان برخی از تهدیدات اصلی برای کانون گردشگری ایتالیا اشاره کرد و تعداد زیادی از افراد خواستار قرار دادن این شهر در فهرست میراث در خطر یونسکو شدند.

الیزابتا پسچه، مشاور امنیت شهر ونیز معتقد است محدود کردن گروه‌های توریستی به کمتر از ۲۵ نفر و ممنوعیت استفاده از بلندگوها به گردشگری پایدار کمک می‌کند.

پدیده اُورتوریسم (حضور بیش از حد گردشگران) علاوه‌بر ایجاد شرایط نامناسب برای مردم محلی باعث آلودگی و آسیب به مقاصد و مکان‌های دیدنی شده و چندین کشور و شهر در حال اجرای تدابیری علیه این موضوع هستند.

شهر سن سباستین اسپانیا اخیرا اعلام کرده است قصد دارد ساخت هتل‌های جدید و اقامتگاهای مسافران را ممنوع کند. این مقررات برای ترویج استراتژی گردشگری پایدار از اوایل سال آینده اجرایی می‌شود.

در اوایل سال جاری، آمستردام نیز یک کمپین تبلیغاتی برای جلوگیری از حضور افراطی گردشگران و سروصدای آن‌ها راه‌اندازی کرد. در فرانسه نیز در مکان‌های محبوب همچون جاذبه‌های پارک ملی کَلونک محدودیتی برای تعداد گردشگران در نظر گرفته‌ شده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار