gardeshban.ir

شمار ثبت‌نام‌کنندگان حج تمتع ۱۴۰۳ پس از گذشت چهار روز به حدود ۷۴۸۰ نفر رسید. ثبت‌نام در کاروان‌های حج از میان اولویت‌های فراخوانده‌شده همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۶۱۰۴۳
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲-1402 October 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع از صبح جمعه ۱۵ دی‌ماه آغاز شد. بنابر اعلام سازمان حج و زیارت، سهمیه زائران برای سال ۱۴۰۳ حدود ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر تعیین شده است. 

سازمان حج و زیارت ودیعه‌گذاران حج را در سه مرحله فراخوانده است؛ نخست افرادی که تا ۲۹ اسفند ۱۳۸۵ ودیعه‌گذاری کرده‌اند، در مرحله دوم ودیعه‌گذاران حج تا ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ و در مرحله سوم ودیعه‌گذاران تا ۳۱ تیرماه ۱۳۸۶. 

طبق گزارش آماری مهران فرشید ـ مدیرکل دفتر طرح، برنامه، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت ـ  گفت: تا این مرحله و از میان اولویت‌های اعلام‌شده، حدود ۷ هزار و ۴۸۰ نفر در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند. از این تعداد حدود ۳ هزار و ۴۶۱ نفر مرد و ۴ هزار و ۱۹ نفر خانم هستند.

فرشید اظهار کرد: این مرحله، پیش ثبت‌نام کاروان‌های حج است که زائران باید اطلاعات خود را در سامانه reserve.haj.ir تکمیل، کاروان مورد نظر را انتخاب و هزینه آن را که علی‌الحساب ۱۴۰  میلیون تومان است، پرداخت کنند، که آن ۷ هزار و ۴۸۰ نفر تمام این مراحل را انجام داده‌اند و ثبت‌نام آن‌ها کامل شده است.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت یادآور شد: براساس آخرین اطلاعیه منتشرشده درباره حج ۱۴۰۳، اولویت‌های حج تمتع در سه مرحله فراخوانده شده‌اند که تا روز هفدهم دی‌ماه نوبت با ودیعه‌گذاران حج تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۶ و ماقبل از آن بود. در روز ۲۰ دی‌ماه نیز نوبت ودیعه‌گذاران حج تا ۳۱ تیرماه ۱۳۸۶ است. در صورتی‌که کاروان‌ها خالی بماند، همانطور که در اطلاعیه سازمان حج و زیارت آمده است، ودیعه‌گذاران حج از اول مردادماه ۱۳۸۶ به صورت روزشمار فراخوانده خواهند شد تا ظرفیت کاروان‌ها تکمیل شود.

فرشید درباره روند ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع گفت: ‌با توجه به این‌که ودیعه‌گذارن حج تمتع، مدت زمانی طولانی در انتظار بودند و بیشتر آن‌ها مستطیع هستند، روند مراجعه و ثبت‌نام مطابق اولویت‌های اعلام‌شده، به صورت عادی درحال انجام است و ثبت‌نام در سامانه تا کنون بدون مشکل بوده است.

مدیرکل دفتر طرح، برنامه، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت همچنین به ودیعه‌گذاران حج تمتع که اولویت آنها فراخوانده شده است، توصیه کرد در زمان مقرر که اولویت آنها اعلام شده است، اقدام کرده و اطلاعات خود را در سامانه https://reserve.haj.ir تکمیل کرده تا بر آن اساس، اقدامات بعدی را برای ثبت‌نام در کاروان مدنظر انجام دهند.

سازمان حج و زیارت پیش‌تر در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود افرادی که در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوط را واریز کرده‌اند، ولی به دلیل لغو سفر حج در آن سال و سال‌های پس از آن موفق به تشرف نشده و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند، نیازی به انجام پیش ثبت‌نام نداشته و همزمان با اعلام ثبت‌نام قطعی، به‌صورت مستقیم امکان نام‌نویسی در کاروان‌ها را خواهند داشت.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار