gardeshban.ir

باستان‌شناسان با کاوش در یک محوطه باستانی واقع در ایتالیا بقایای یک گورستان را به همراه اشیاء‌ تاریخی ارزشمندی که در کنار اجساد دفن شده بودند، کشف کردند.
کد خبر: ۶۱۰۱۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲-1402 October 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
کشف یک گورستان مجلل+ عکس


باستان‌شناسانی که در محوطه‌ای واقع در نزدیکی «رم»، که قرار است در آن یک نیروگاه انرژی خورشیدی ساخته شود، ‌از حدود دو سال پیش مشغول کاوش بودند، به اکتشافی شگفت‌انگیز و کاملاً غیرمنتظره دست‌ یافته‌اند.

باستان‌شناسان هنگام کاوش در زیر بخشی از این محوطه، یک گورستان رم باستان را کشف کردند که در آن ۶۷ اسکلت به همراه لباس‌های نفیس در ۵۷ مقبره بزرگ و مجلل مدفون شده بودند.

آزمایش‌های اولیه نشان می‌دهد قدمت این مقبره‌ها و اجسادی که در آن‌ها دفن شده‌اند به قرون دوم تا چهارم میلادی بازمی‌گردد و این یعنی، این محوطه کاملاً با حکومت امپراتوری رم همپوشانی دارد.

شکی نیست این گورستان ویژه افراد ثروتمند و قدرتمند رمی بوده است. اسکلت‌هایی که به خوبی حفظ شده بودند،  درحالی کشف شدند که جواهرات طلا و کفش‌های چرمی نفیس همراه داشتند و به نظر می‌رسد معماری مقبره‌های آن‌ها مشابه خانه‌های آن‌ها طراحی شده بود.

این گورستان، محوطه وسیعی معادل ۲۱ هکتار در نزدیکی شهر باستانی «تارکینیا» (Tarquinia)، در ۸۰ کیلومتری شمال غربی رم را در برگرفته است.

با اینکه کاوش‌های قبلی در محل ساخت نیروگاه خورشیدی به اکتشافات قابل‌توجهی منجر شده است، کشف این گورستان بود که باستان‌شناسان را شگفت‌زده کرد.

مجموعه اشیاء‌ ارزشمندی که به همراه اجساد دفن شده بودند بسیار قابل‌ توجه‌اند. حلقه‌های نقره‌ تزئین‌شده با کهربا، طلسم‌هایی شامل سنگ‌های قیمتی، تعداد زیادی تکه سفال، سکه‌های رومی با ارزش‌های مختلف، اشیاء شیشه‌ای براق و حتی تعدادی پوشاک که هنوز سالم باقی مانده‌اند، از جمله اشیائی به شمار می‌روند که در این گورستان کشف شده‌اند.
کشف یک گورستان مجلل+ عکس


در این مکان همچنین گردنبند و گوشواره‌هایی از جنس طلا کشف شد که اجساد به همراه آن‌ها دفن شده بودند.

بقایای اسکلت‌ها در عمق کمی و در فاصله حدودا ۵۰ سانتی‌متری از سطح زمین کشف شدند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار