gardeshban.ir

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران، یکی از شناخته‌شده‌ترین و مدرن‌ترین فرودگاه‌های ایران است.
کد خبر: ۶۱۰۲۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲-1402 October 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران، یکی از شناخته‌شده‌ترین و مدرن‌ترین فرودگاه‌های ایران است. این فرودگاه در واقع مرکز اصلی پروازهای بین‌المللی کشور است که با پروازهای مستقیم و غیرمستقیم به بیش از 100 مقصد در جهان متصل است. فرودگاه امام خمینی در سال 1382 تأسیس شد و در کیلومتر 30 آزادراه تهران-قم، در بزرگراه خلیج فارس و در جنوب غربی تهران قرار گرفته است. این فرودگاه 4 سالن مسافربری، چند هتل، پارکینگ، مجتمع تجاری و رستوران دارد.

پنج پارکینگ موجود در فرودگاه، به‌اندازه‌ی 13 هزار خودرو ظرفیت دارند؛ هزینه پارکینگ فرودگاه امام خمینی به شکلی است که پارکینگ‌های روباز برای استفاده‌های طولانی‌مدت و پارکینگ‌های مسقف برای استفاده کوتاه‌مدت مناسب هستند.

هزینه‌ی پارکینگ فرودگاه امام خمینی چقدر است؟


فرودگاه امام چند پارکینگ دارد؟

فرودگاه امام خمینی دارای ۵ پارکینگ مجزاست. در ادامه تعداد طبقات و ظرفیت هر یک را آورده‌ایم:
پارکینگ طبقاتی و مسقف فرودگاه در زیر ترمینال 1، دارای آسانسور است و به‌اندازه‌ی ۱۵۰۰ خودرو ظرفیت دارد.

پارکینگ ترمینال ۲، پارکینگی روباز است که فاصله‌ی زیادی نسبت به ترمینال دارد و تنها در زمان‌های شلوغی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پارکینگ ترمینال‌های ۳ و ۴ روبازند و برای استفاده‌های طولانی‌تر مناسب‌اند، این پارکینگ‌ها نیز فاصله‌ی زیادی تا ترمینال دارند و مسافران باید یا اتوبوس‌های رایگان مسافت میان پارکینگ و ترمینال را طی کنند.

پارکینگ ترمینال ۵ نیز پارکینگی روباز است که اغلب در زمان‌های شلوغی و یا برای استفاده‌کنندگان از گمرک مورد استفاده قرار می‌گیرد.


پارکینگ فرودگاه امام کجاست؟

همان‌طور که گفتیم پارکینگ شماره 1 در طبقات زیرین ترمینال شماره 1 است و برای دسترسی به آن باید از آسانسورها و یا سطوح شیب‌دار ترمینال مسافری شماره 1 استفاده کرد. به‌طورکلی استفاده از این پارکینگ برای بدرقه، استقبال و توقف‌های کوتاه توصیه می‌شود.

پارکینگ‌های شماره 3 و 4 که برای توقف‌های چندساعته و یا چندروزه مناسب‌اند، در روبروی ترمینال مسافری شماره 1 و جنب هتل‌های فرودگاهی قرار دارند. دسترسی به پارکینگ 3 و 4 از طریق پل ارتباطی و شاتل‌های فرودگاهی امکان‌پذیر است.

هزینه‌ی پارکینگ فرودگاه امام خمینی چقدر است؟



پارکینگ شماره 2 پارکینگ فرودگاه امام در مقابل پاسگاه پلیس راهور شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) قرار گرفته است و اغلب برای توقیف خودروهای متخلف در شهر فرودگاهی امام خمینی استفاده می‌شود. در زمان‌های شلوغی و پیک سفر، استفاده از این پارکینگ برای پارک خودروهای شخصی نیز امکان‌پذیر است؛ در چنین مواقعی شاتل‌های فرودگاهی کار جابه‌جایی بار و مسافر بین پارکینگ و ترمینال را انجام می‌دهند.

پارکینگ شماره 5 در محدوده‌ی گمرک تجاری و ترمینال بار شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) قرار گرفته است و عموماً توسط مراجعین به این دو بخش مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ایام شلوغی و پیک سفر، این پارکینگ نیز با کمک شاتل‌های فرودگاهی، قابلیت استفاده توسط مراجعین ترمینال 1 را دارد.

ظرفیت پارکینگ های فرودگاه امام چقدر است؟

هرکدام از پارکینگ های فرودگاه، ظرفیت خاصی دارند. پارکینگ شماره 1، دو طبقه است و ظرفیت پذیرش 1500 خودرو را دارد. پارکینگ روباز شماره 2 به‌اندازه 840 خودرو ظرفیت دارد. پارکینگ‌های روباز 3 و 4 دارای ظرفیتی برای پذیرش 10 هزار خودرو هستند و در انتها نیز پارکینگ روباز شماره 5 ظرفیتی برای 1200 خودرو دارد.

هزینه‌ی پارکینگ فرودگاه امام خمینی چقدر است؟


هزینه پارکینگ فرودگاه امام ۱۴۰۲

قیمت پارکینگ فرودگاه امام بر اساس شماره‌ی پارکینگ و مدت زمان استفاده محاسبه می‌شود:

هزینه‌ی پارکینگ فرودگاه امام خمینی چقدر است؟


مبلغ 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز بر قیمت پارکینگ فرودگاه امام خمینی افزوده می‌شود.

هزینه‌ی پارکینگ فرودگاه امام خمینی چقدر است؟


رزرو اینترنتی پارکینگ امام خمینی

شرکت‌های مختلف با راه‌اندازی اپلیکیشن‌های مختلفی در حال تلاش‌اند تا بتوانند امکان رزرو اینترنتی پارکینگ فرودگاه امام را فراهم کنند اما متأسفانه تا به امروز سامانه‌ای برای رزرو اینترنتی پارکینگ امام خمینی در اختیار مسافران و مراجعان قرار نگرفته است.

تلفن پارکینگ فرودگاه امام

اگر در مورد شرایط استفاده ار پارکینگ سؤالی دارید، بهتر است قبل از خرید بلیط هواپیما و مراجعه به فرودگاه با تماس با شماره تلفن‌های زیر از هزینه و جزئیات استفاده از پارکینگ فرودگاه امام مطمئن شوید و اطلاعات کامل‌تری دریافت کنید.

شماره تلفن پارکینگ فرودگاه امام خمینی: 0215۱۰۰۷۱۹۹

قوانین و شرایط استفاده از پارکینگ‌ های فرودگاه امام خمینی

مسافران و مراجعان باید تا زمان خروج از کارت پارکینگ خود نگهداری کنندگ در صورت گم شدن کارت پارکینگ مجبور به پرداخت جریمه‌ی آن هستید.

هرگونه لوازم و اشیای اضافی درون خودرو باید به انبار فرودگاه تحویل داده شود.

تنها دارنده‌ی کارت می‌تواند خودرو را از پارکینگ تحویل بگیرد و در صورت گم شدن کارت، نیروی انتظامی و مقامات قضایی وظیفه‌ی احراز مالکیت خودرو را بر عهده دارند.

محل پارک خودروی خود را به خاطر بسپارید و از بسته بودن درها و شیشه‌های ماشین و خاموش بودن چراغ‌های آن اطمینان حاصل کنید.

از گذاشتن هرگونه وسیله‌ی ارزشمند مانند چمدان، کیف، لباس، پول و غیره درون خودرو، خودداری فرمایید.

از دادن هرگونه انعام و یا تحویل سوئیچ به پرسنل پارکینگ خودداری فرمایید.

ازآنجایی‌که در این پارکینگ‌ها وضعیت خودرو در هنگام ورود بررسی نمی‌شود، مدیریت پارکینگ هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال هرگونه ادعای آسیب به بدنه‌ی خودرو و یا سرقت لوازم آن ندارد.

هزینه‌ی پارکینگ فرودگاه امام خمینی چقدر است؟


سؤالات متداول

فرودگاه امام خمینی چند پارکینگ دارد؟

فرودگاه امام دارای 5 پارکینگ است.

فرودگاه امام سقف دارد؟

پارکینگ شماره 1 در فرودگاه امام مسقف است و باقی پارکینگ‌ها روباز هستند.

پارکینگ فرودگاه امام خمینی باید رزرو کنم؟

متأسفانه در حال حاضر امکان رزرو اینترنتی پارکینگ فرودگاه امام خمینی وجود ندارد.

امکان اینکه ماشین چند روز در پارکینگ امام خمینی باشد وجود دارد؟

در پارکینگ‌های 3 و 4 و همچنین پارکینگ‌ها 2 و 5 (در ایام پیک سفر)، امکان پارک خودرو برای چند روز وجود دارد.

هزینه پارکینگ امام برای 24 ساعت چقدره؟

قیمت پارکینگ فرودگاه امام برای 24 ساعت به ازای پارکینگ‌های مختلف متفاوت است. هزینه‌ی پارکینگ شبانه‌روزی در پارکینگ‌های 3 و 4 معادل 40 هزار تومان و در پارکینگ‌های 2 و 5 برابر با 20 هزار تومان است.

شماره تلفن پارکینگ فرودگاه امام خمینی چنده؟

از طریق شماره تلفن 0215۱۰۰۷۱۹۹ می‌توانید با بخش پارکینگ فرودگاه در تماس باشید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار