gardeshban.ir

خورش سیب برای آن‌هایی که غذا‌های شیرین دوست دارند، پیشنهاد بسیار خوبی است.
کد خبر: ۶۱۰۴۸
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲-1402 October 20
گردشبان (gardeshban.ir) :


استفاده از سیب و به در پخت غذا، آن هم خورش‌های قدیمی ایرانی، کار عجیب و غریبی نیست. ایرانی‌ها در گذشته از میوه‌ها هم به خاطر خاصیت‌های درمانی‌شان و هم به خاطر طعم خوب در غذا‌ها استفاده زیادی می‌کردند.

خورش سیب برای آن‌هایی که غذا‌های شیرین دوست دارند، پیشنهاد بسیار خوبی است.

مواد لازم:

۱ عدد سینه مرغ
۲ عدد ران مرغ
۲‌/ ۱ پیمانه روغن
نمک به میزان لازم
۳ قاشق سوپ خوری آب لیموی تازه
۱ قاشق سوپ خوری آرد
۳ قاشق سوپ خوری شکر
۱ قاشق سوپ خوری زعفران آب‌کرده
۶ عدد آلو بخارا
۶ عدد سیب
۲ /۱ پیمانه پیاز خرد شده

طرز تهیه:

۱. مرغ را تکه‌تکه کرده و در کاسه‌ای بریزید. دو قاشق سوپخوری روغن و مقدار کمی نمک به کاسه حاوی مرغ‌ها افزوده و آن‌ها را با هم مخلوط کنید. در ظرف را بسته و به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید تا طعم‌دار شود.

۲. پیاز خردشده را با کمی روغن در تابه‌ای روی حرارت گذاشته و دائم هم بزنید تا پیاز‌ها خوب سرخ شوند. حالا مرغ‌ها را از یخچال بیرون آورده و با روغن و پیاز سرخ کنید. مقداری آب روی مواد بریزید و در ظرف را ببندید. حرارت ملایم باعث پوک شدن مرغ‌ها می‌شود.

۳. آلو بخارا‌ها را با آب شسته و در مقداری آب‌جوش به مدت ۱۵ دقیقه بخیسانید. در این فاصله آب لیمو، شکر، آرد و زعفران را به خورش اضافه کنید تا مزه‌دار شود. وقتی آلو‌ها خوب خیس خوردند هسته آن‌ها را جدا کنید و به خورش بیفزایید.

۴. سیب‌ها را شسته و پوست بکنید، آن‌ها را قاچ قاچ کنید و هسته‌شان را جدا نمایید، سپس در مقداری روغن آن‌ها را تفت دهید تا طلایی شوند. حالا آن‌ها را به خورش اضافه کنید. البته دیگر نباید خورش زیاد بجوشد یعنی سیب‌ها نباید له شوند، بهتر است تکه‌های سیب در موقع سرو در ظرف خورش دیده شوند. این خورش را با برنج سرو کنید.

از آب پرتقال هم برای مزه‌دار شدن خورشتان کمک بگیرید. اگر فصل سیب نبود و هوس خورش سیب کردید می‌توانید از کمپوت سیب استفاده کنید.

فوت‌وفن

در صورت استفاده از کمپوت، شکر را از مواد لازم حذف کنید و از آن کمپوت در خورش استفاده کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار