gardeshban.ir

گزارش/
یادگیری زبان قبل از سفر برای همه لازم است تا بتوانید نیازهای اولیه خود را رفع کنید. در این مقاله قصد داریم ۶ روش یادگیری اصول اولیه زبان را به شما معرفی کنیم تا هنگام ورود به کشور خارجی با زبان آنها آشنایی داشته باشید.
کد خبر: ۶۱۴۱۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲-1402 November 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
۶ راه آسان برای یادگیری زبان قبل از سفر


فرض کنید ماه‌هاست برای سفر برنامه‌ریزی کرده‌اید و تاریخ سفر شما به کشوری که زبان مردمش را نمی‌دانید، نزدیک می‌شود. می‌دانید که اگر زبان مردم کشور موردنظر خود را بدانید، سفر لذت‌بخش‌تری خواهید داشت. اما ممکن است هیچ آگاهی از زبان مردمان آن کشور نداشته باشید. در این صورت گذران وقت در آن کشور برای شما مشکل می‌شود. شاید فکر کنید برای یادگرفتن زبان خیلی پیر شده‌اید. اما راه‌های به صرفه‌ای برای یادگرفتن زبان وجود دارد که شما را تا حدودی با زبان آن کشور آشنا می‌کند و بسیار مقرون‌به‌صرفه نیز است.

یادگیری زبان قبل از سفر برای همه لازم است تا بتوانید نیازهای اولیه خود را رفع کنید. در این مقاله قصد داریم ۶ روش یادگیری اصول اولیه زبان را به شما معرفی کنیم تا هنگام ورود به کشور خارجی با زبان آنها آشنایی داشته باشید.

روش‌های یادگیری زبان قبل از سفر

 روش‌‌های یادگیری زبان قبل از سفر بسیار متعدد است. شما می‌توانید با استفاده از گوشی موبایل خود اقدام به یادگیری پایه‌های زبان کشور موردنظر خود کنید. فقط لازم است لغت‌های ضروری که هنگام ارتباط برقرارکردن به آنها نیاز دارید را یاد بگیرید. مثلاً لغاتی که برای سفارش غذا به کار می‌برید یا جملاتی که برای آدرس پرسیدن نیاز دارید را یاد بگیرید.

در اینجا ۶ راه موثر و سریع برای یاد گرفتن پایه زبان به شما معرفی می‌شود که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

۱- دولینگو (Duolingo)

دولینگو (Duolingo) یک اپلیکیشن رایگان برای گوشی موبایل و کامپیوتر است که زبان را با روش متفاوتی به شما آموزش می‌دهد. دولینگو فضای بسیار جذابی دارد که زبان‌آموزی را به فعالیتی مفرح تبدیل می‌کند. درس‌های کوتاه دولینگو بسیار کاربردی هستند و لغات و جملاتی را به شما آموزش می‌دهد که لازمه شما برای سفر است. این درس‌ها در مهارت‌های خواندن، صحبت‌کردن و شنیدن به شما کمک می‌کند. این اپلیکیشن از فناوری بازی‌های کامپیوتری الگو می‌گیرد تا زبان‌آموزی را برای شما سرگرم‌کننده کند.

۲- سایت بی‌بی‌سی (BBC Language)

یکی دیگر از روش‌های یادگیری زبان قبل از سفر استفاده از سایت‌های آموزشی زبان است. بی‌بی‌سی سایتی برای زبان‌آموزان است که آموزش ۴۰ زبان را در خود جای داده است. دوره‌های بی‌بی‌سی بسیار جامع و کامل است و بر یادگیری کاربردی تمرکز دارد. با دوره زبان بی‌بی‌سی مکالمه شما تقویت می‌شود و به شما کمک می‌کند بتوانید نیازهای خود را در یک کشور غریب رفع کنید.

۳- تماشای فیلم و سریال

فیلم و سریال به زبان‌اصلی آن کشور تماشا کنید. این کار فقط یک سرگرمی نیست بلکه به یادگیری زبان شما کمک بسیاری می‌کند. فیلم‌های زبان‌اصلی به شما کمک می‌کند به‌اصطلاح گوشتان به لهجه آنها آشنا شود. ممکن است این کار در ابتدا سخت باشد و هیچ‌چیز متوجه نشوید. اما سعی کنید با استمرار در این کار مهارت زبان خود را بهبود ببخشید.

۴- کلاس‌های خصوصی آنلاین

امروزه اینترنت فرصتی برای همه فراهم می‌کند تا با افراد مختلفی از سراسر جهان آشنا شوند. اکنون زبان‌آموزان می‌توانند به کمک اسکایپ و دیگر ابزارهای چت آنلاین با مربیان زبان آشنا شوند. در حال حاضر حتی وب‌سایت‌های مخصوص این کارراه‌اندازی شده‌اند تا مربیان و زبان‌آموزان یکدیگر را پیدا کنند تا فرصت آموزش برقرار شود.

۵- پیدا کردن هم مسیر مکالمه

یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان قبل از سفر پیداکردن هم مسیر مکالمه یا یک دوست خارجی است. امروزه زبان‌آموزی اجتماعی به محبوبیت زیادی دست‌یافته است و زبان‌آموزان به کمک وب‌سایت‌های مختلف از سراسر نقاط جهان با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. در این وب‌سایت‌ها افراد به زبان موردنظرشان با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند و هم‌زمان مهارت شنیداری و گفتاری خود را تقویت می‌کنند.

۶- شرکت در کلاس‌های آموزشی

یکی دیگر از روش‌های یادگیری زبان قبل از سفر شرکت‌کردن در کلاس آموزشی است. کلاس‌های آموزشی در انواع سطح‌ها برای زبان‌آموزان ارائه می‌شوند؛ ازاین‌رو می‌توانید بدون نگرانی از سطح دانش خود در کلاس‌های فشرده ثبت‌نام کنید و همگام با برنامهٔ آموزشی به سطح مطلوبی از دانش زبانی دست پیدا کنید.

نکات زبان‌آموزی

یادگیری زبان قبل از سفر نکات ریز مهمی دارد که هنگام یادگیری باید آنها را بدانید. این نکات به شرح زیر هستند

یکی از نکات مهمی که هر زبان‌آموزی باید بداند، این است که فرایند یادگیری به صبر و زمان نیاز دارد. روشن است که شما نمی‌توانید مثل دانشجویانی که تمام‌وقت مشغول آموزش هستند، در مدت‌زمان کوتاهی پیشرفت کنید؛ اما می‌توانید با صبر و تمرین به این هدف دست پیدا کنید.
در این حین سعی کنید با اپلیکیشن‌های یادگیری زبان و افراد دیگر تمرین کنید. خواندن متون مختلف نیز می‌تواند کارساز باشد؛ اما مهم‌ترین مهارت این است که بتوانید مکالمات ساده برقرار کنید تا در سفر با مشکلی روبرو نشوید. ازاین‌رو تمرین گفت‌وگو و مکالمه مهم‌ترین وظیفهٔ شما است.

سعی کنید بدون نگرانی و با خیال راحت فرایند یادگیری را دنبال کنید. ساکنان شهر مقصد همین که می‌بینند شما برای یادگیری زبانشان تلاش کرده‌اید، قدردان شما خواهند بود.

همین که بتوانید بخشی از روز خود را صرف آموزش‌دیدن کنید، برای رسیدن به هدف کافی است. رسیدن به این هدف به کمک اپلیکیشن‌ها و صرف مدت زمانی در روز کار دشواری نیست. به این فکر کنید که مدتی دیگر می‌توانید مهارت‌های تازه‌ خود را به دیگران نشان دهید.یادگیری زبان قبل از سفر

سخن پایانی

زبان آموختن بسیار ساده و شیرین‌تر از چیزی است که در نظر عموم است. دولینگو و سایت بی‌‌بی‌سی از روش‌های آموزش هوشمند است که می‌توانید از آنها استفاده کنید. استفاده از فیلم و سریال به شما کمک می‌کند زبانتان تقویت شود و پیداکردن یک هم‌سفر آنلاین شما را با تمام اصطلاحات و لغات مهم آشنا می‌کند. یادگیری زبان قبل از سفر یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌های پیش از سفر است که تجربه‌ بهتری از سفر برای شما فراهم می‌کند.

سؤالات متداول

۱- آیا باید قبل از سفر زبان آن کشور را یاد بگیریم

یادگیری یک‌زبان جدید می‌تواند سفر را به تجربه‌ای معنادارتر و باارزش‌تر تبدیل کند. نه‌تنها می‌تواند به ازبین‌بردن موانع ارتباطی کمک کند، بلکه می‌تواند بینشی در مورد فرهنگ و شیوه زندگی محلی ارائه دهد. اولاً، صحبت‌کردن به زبان محلی می‌تواند سفر را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر کند.

۲- چقدر باید قبل از سفر زبان بلد باشیم؟

میزان زبانی که باید بلد باشید به موارد متعدد بستگی دارد. مثلاً قصد دارید چه کاری انجام دهید. یک گردشگر اغلب اوقات می‌تواند با استفاده از زبان انگلیسی که محلی‌ها می‌فهمند نیاز خود را برطرف کند، در حالی که یک کارگر مهاجر نیاز به تسلط دارد. همچنین، آیا مردم محلی در مقصد شما به زبان انگلیسی مناسب یا زبان مشترک دیگری صحبت می‌کنند یا خیر.

۳- آیا لازم است قبل از سفر زبان آن کشور را بلد باشیم؟

یادگیری زبان محلی نشان می‌دهد که شما با فرهنگ جدید سازگار هستید و به آداب‌ورسوم و سنت‌های کشوری که بازدید می‌کنید احترام می‌گذارید. اگر به کشوری سفر می‌کنید که پیشینه فرهنگی متفاوتی با کشور شما دارد، این امر به‌ویژه مهم است. 




الی گشت
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار