gardeshban.ir

در حالی که سعودی‌ها همچنان مجوز پرواز به ایرانیان نداده‌اند، نخستین گروه زائران خارجی عمره رمضانیه ساعاتی قبل وارد سرزمین وحی شدند.
کد خبر: ۶۱۷۲۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲-1402 December 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
ورود نخستین گروه زائران خارجی عمره رمضانیه به سرزمین وحی

«تعداد زائران خارجی عمره رمضانیه از هفته آینده افزایش می‌یابد.» این را امیر منطقه مکه خالد‌ الفیصل می‌گوید.

نخستین پرواز زائران عمره رمضانیه ساعاتی قبل وارد فرودگاه جده شد‌. وزیر حج عربستان توفیق الربیعه می‌گوید که «محدودیتی در پذیرش زائران نداریم» که البته بیشتر زائران خارجی از دهه سوم ماه رمضان به زیارت می‌آیند. این در حالی است که سعودی‌ها با گذشت حدود ۳ ماه همچنان به پروازهای کشورمان مجوز نداده‌اند و بسیاری از ویزاهای ایرانیان منقضی شده است.

عربستان در چشم‌انداز ۲۰۳۰ تشرف ۳۰ میلیون عمره‌گزار را برنامه‌ریزی کرده است که بیش از ۷۰ درصد آن‌ها از زائران خارجی هستند. اما سال گذشته تعداد کل زائران عمره رمضانیه به ۲ میلیون نفر هم نرسید.

امسال هنوز سعودی‌ها تعداد زائران متقاضی عمره رمضانیه را اعلام‌ نکرده‌ است. اما با ورود زائران بنگلادشی و پاکستانی به مکه هم‌زمان با شب سوم ماه رمضان در عربستان، فضای زیارتی مسجدالحرام افزایش یافته است. در حالی که پس از حج تمتع، فضای زیارتی خانه خدا با نصب نرده‌هایی محدود شده بود. هیأت کل رسیدگی به امور مسجدالحرام با اشاره به باز شدن طبقه سوم خانه خدا اعلام کرده که «هفته آینده نرده‌های طبقه همکف برداشته می‌شوند.»
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار