gardeshban.ir

رئیس پلیس راهور تهران ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم روزه دار در شب‌های قدر به نکات مهمی در خصوص ترددهای شهروندان و مسافران نوروزی در روز طبیعت اشاره و تمهیدات و محدودیت‌های تردد را اعلام کرد.
کد خبر: ۶۱۹۲۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۳-1403 January 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
تمهیدات ترافیکی پلیس راهور پایتخت در روز طبیعت/تردد کامیون ممنوع


سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور عصر یکشنبه اظهار کرد: با توجه به تقارن روز طبیعت با شهادت حضرت علی (ع) ممکن است بعضی از شهروندان برای افطار به بوستان‌ها و تفرج‌گاه‌ها مراجعه کنند که بر همین اساس برنامه ریزی لازم را برای کنترل و روان سازی ترافیک در سطح شهر و بخصوص بوستان‌ها و تفرج‌گاه‌های مهم از جمله چیتگر، سرخه حصار، یاس فاطمی و لویزان، طالقانی انجام داده‌ایم.

وی افزود: تردد تمامی کامیون‌ها و تریلرها به جز وسایل نقلیه حامل مواد سوختی و غذایی فاسد شدنی در تمامی معابر شهر تهران در شب‌های قدر تا ساعت چهار صبح و در روز طبیعت تا ساعت ۲۴ ممنوع است.

سرهنگ موسوی پور گفت: پلیس راهور با تخلفات حادثه ساز همچون سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، حرکات مخاطره آمیز و حرکات مارپیچ رانندگان که خط قرمز پلیس است در این روز به جد برخورد می‌کند.

به گفته وی، علاوه بر این و تیم‌های پلیس راهور در این روز به محض مشاهده تخلفاتی از جمله جابه جایی و حمل مسافر بیش از ظرفیت، همچنین سوار کردن مسافر در صندوق عقب اتومبیل، نشاندن اطفال در سمت چپ راننده و جابه جایی مسافر در قسمت بار وانت بارها، ضمن اعمال قانون از حرکت این وسایل نیز جلوگیری خواهد کرد.

سرهنگ موسوی پور اضافه کرد: حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها ممنوع است، رانندگان به تابلوی هدایت مسیر توجه بیشتری کنند.

وی ادامه داد: پلیس راهور با این تخلف به صورت جد برخورد می‌کند همچنین رانندگان باید پارک خودروی خود را در جایی مناسب و بدون ایجاد ترافیک و مزاحمت برای دیگران انتخاب و از توقف های دوبله و منجر به سد معبر پرهیز کنند.

وی افزود: در روز طبیعت نیروهای پلیس راهور در معابر حضور دارند و طرح‌های ترافیکی مقطعی برقرار می کنند که البته نیاز به همکاری شهروندان دارد و از تمامی رانندگان تقاضا می‌شود با پلیس راهور همکاری لازم را انجام دهند.

وی یادآور شد: چنانچه پلیس راهور به صورت مقطعی محلی را مسدود می‌کند برای جلوگیری از گره‌های ترافیک و وران سازی رفت و آمد است و پلیس انتظار دارد که شهروندان همکاری لازم را در این خصوص با خدمتگزاران خود در پلیس راهور تهران بزرگ داشته باشند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ همچنین گفت: رانندگان توجه داشته باشند که توقف در حاشیه بزرگراه به جهت سرعت بالا و احتمال وقوع حوادث جانی و مالی ممنوع می باشد پلیس راهور اجازه توقف و پارک حاشیه‌ای را به رانندگان نخواهد داد و حتما می‌بایست رانندگان و مراجعین به پارکینگ مراجعه نمایند چرا که توقف حتی لحظه‌ای هم در حاشیه بزرگراه بسیار خطرناک است.

وی اظهار کرد: امید است با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان در این روز هیچ گونه حادثه‌ای را شاهد نباشیم و شهروندان روز طبیعت را به سلامت در سطح پارک‌ها و بوستان‌ها سپری کنند.

سرهنگ موسوی پور از شهروندان خواست از قرار دادن سبزه در قسمت بالای صندوق عقب و پرت کردن آن در سطح معابر جدا خودداری کنند همچنین از هرگونه سرعت و سبقت و انجام هرگونه حرکات مخاطره آمیز در معابر شهر خودداری کنند.

او از رانندگان خواست که کمربند خود را بسته و به سرنشینان هم در این خصوص تذکر دهند، موتورسواران نیز پیش از روشن کردن موتورسیکلت خود کلاه ایمنی را بر سر گذاشته و بعد اقدام به تردد کنند و از حمل بار اضافی و سوار کردن ترک نشین اضافه نیز خودداری کرده تا شاهد بروز حوادث دلخراش در سطح معابر پایتخت نباشیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار