gardeshban.ir

باستان‌شناسان در سوئیس به یک محوطه رومی که به طور غیرمنتظره‌ای گسترده است، ‌دست پیدا کردند.
کد خبر: ۶۲۱۰۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳-1403 January 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
یک کشف غیرمنتظره در سوئیس


باستان‌شناسان در سوئیس یک سکونتگاه بزرگ رومی را در «Gebenstorf» واقع در یکی از بخش‌های ایالت آرگائو این کشور کشف کردند. قرار است در این منطقه یک بازسازی بزرگ مدرن انجام شود و متخصصان در تلاشند که این محوطه تاریخی را پیش از اینکه برای همیشه نابود شود، حفظ کنند.

«انشنت اوریجینز» ‌درباره این کشف نوشته است کاوش در این محوطه در اوایل ماه جاری میلادی آغاز شد تا بقایای رومی کمی از زیر محوطه مورد نظر کشف شود.

باستان‌شناسان از مدت‌ها قبل از حضور رومی‌ها در این منطقه اطلاع داشتند، زیرا این مکان که به نام «شتایناخر» شناخته می‌شود، فقط ۲.۲ کیلومتر از اردوگاه لژیونر رومی معروف «ویندونیزا» (Vindonissa) فاصله دارد. با این حال، با ادامه کاوش مشخص شد چیزی بسیار بزرگ‌تر و مهم‌تر از آنچه انتظار می‌رفت در این محوطه وجود دارد.

مطمئناً شواهدی از گذشته وجود داشته است که به حضور گسترده رومی‌ها در این مکان اشاره می‌کند. سوابق مربوط به قرن هفدهم میلادی از اکتشاف‌های رومی در این منطقه حکایت می‌کند و به نظر می‌رسد حفاری‌های باستان‌شناسی در مقیاس کوچک‌تر، که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳ میلادی انجام شده‌اند، به کشف شواهدی از وجود مجموعه‌ای از ساختمان‌های رومی بزرگ در این مکان اشاره می‌کند.

در جریان کاوش اخیر با نخستین حفاری‌ها مشخص شد که بقایای رومی و ویرانه‌های ساختمان‌های رومی و پایه‌های دیوارها به همراه بسیاری از اشیاء تاریخی کوچک در این مکان وجود دارد. با این حال یافته‌ها بسیار گسترده‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شد و اکنون حفاری‌های بسیار دقیق‌تری برای مستندسازی و نجات آن‌ها انجام می‌شود تا مسیر برای ساخت یک پارکینگ زیرزمینی جدید هموار شود.

کاوش در این محوطه در دو مرحله انجام خواهد شد، نخست از آوریل تا نوامبر سال ۲۰۲۴ و سپس از مارس تا می سال ۲۰۲۵. با این حال هنوز نمی‌توان اعلام کرد که چه چیزی در جریان کاوش‌های پیش ‌رو کشف خواهد شد. همه باستان‌شناسان در این مرحله می‌توانند با قاطعیت بگویند که محوطه بسیار بزرگتر از آن چیزی است که آنها انتظار داشتند و محوطه ممکن است چیزهای بیشتری را در برگرفته باشد که همه را شگفت‌زده کند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار