gardeshban.ir

با تلاش ماموران یگان حفاظت اداه حفاظت محیط زیست خلخال یک قلاده گرگ مزاحم اهالی روستای بلیل از توابع بخش مرکزی این شهرستان زنده گیری شد.
کد خبر: ۱۱۴۷۵
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۸-1398 January 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: این حیوان درنده بصورت‌های مختلف در اطراف این روستا پرسه زده و موجب وحشت اهالی می‌شد.

وی گفت: با شناسایی محل اختفای حیوان از سوی ماموران این اداره و با استفاده از یک قبضه سلاح بیهوشی حیوانات وحشی این گرگ درنده بیهوش و پس از زنده گیری به اداره محیط زیست خلخال انتقال یافت.
فرهودی با بیان اینکه با به دام انداختن این حیوان وحشی از هرگونه حوادث احتمالی ناشی از حمله آن به اهالی و یا دام‌های آن‌ها جلوگیری شده، اظهار داشت: در تلاش هستیم تا پس از چند روز نگهداری این حیوان وحشی، آن را در محلی دور از محل سکونت مردم و در طبیعت وحشی مورد نیاز حیوان رها کنیم.

وحشت در روستای بلیل خلخال +عکس

رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال دلیل اصلی افزایش حیوانات وحشی همچون گرگ وشغال در محیط‌های زندگی انسان در مناطق شهری و روستایی این شهرستان را استفاده از روش‌های نامناسب جمع آوری زباله ذکر کرد و گفت: زمانی که محل تغذیه حیوانات وحشی در محیط‌های روستایی و شهری در براحتی در دسترس این حیوانات باشد تجمع آن‌ها در محل‌های جمع آوری زباله بدلیل وفور غذا بیشتر می‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب خلخال نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا از مشاهده حیوانات وحشی همچون گرگ و شغال در مناطق مسکونی این شهر خبرداد و گفت: مراتب به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان برای پیشگیری از ورود این گونه حیوانات درنده به محیط‌های زندگی مردم در داخل و حاشیه شهر گزارش شده است.
بر اساس اعلام معاون دانشکده علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت خلخال، امسال ۲۲۹ نفر از اهالی این شهرستان مورد حمله سگ‌های ولگرد قرار گرفته و در بیمارستان و مراکز درمانی مورد معالجه و درمان قرار گرفتند.
۲ هفته پیش هم یک کودک هفت ساله در خلخال به دلیل حمله چند قلاده سگ ولگرد بشدت مصدوم و توسط امدادگران به بیمارستان انتقال یافت.
دکتر اسماعیل صالحی، رییس بیمارستان امام خمینی خلخال گفت: این کودک که در اثر حمله سگ‌ها و گاز گرفتگی از ناحیه کمر، لگن و ۲ پا مصدوم شده، هم اکنون تحت مداوای پزشکان این بیمارستان قرار دارد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار