gardeshban.ir

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مریوان گفت: هم اکنون در این شهرستان مراحل ساخت ۲ مجتمع گردشگری در روستاهای دره تفی و کولان آغاز شده است.
کد خبر: ۱۴۵۶۴
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸-1398 April 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
فریاد حدادیان عصر دوشنبه اظهار داشت: برای ساخت این ۲ مجتمع ۹۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که با توجه به برنامه ریزهای انجام شده ۶۰ درصد از هر کدام از مجتمع ها توسط بخش خصوصی و ۴۰ درصد نیز از محل تسهیلات تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این ۲ روستا از روستاهای هدف گردشگری مریوان است افزود: مساحت زمین مجتمع دره تفی ۲ هزار و ۸۰۰ متر و مجتمع کولان ۲ هزار متر است که شامل سفرخانه سنتی، اقامت گاه بوم گردی، فروشگاه صنایع دستی و استخر بازی های آبی است.

حدادیان اضافه کرد: راه اندازی این ۲ مجتمع موجب اشتغالزایی ۳۵ نفر به صورت مستقیم می شود و رونق گردشگری در شهرستان را همراه خواهد داشت.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مریوان یادآورشد: پنج طرح دیگر گردشگری این شهرستان در قالب مجتمع گردشگری، رستوران، اقامتگاه بوم گردی و موزه روستایی در مراحل اداری و کسب مجوز هستند.

شهرستان مریوان در ۱۳۰ کیلومتری شمال غربی سنندج مرکز استان کردستان و در همسایگی مرز ایران و عراق قرار گرفته است و تا کنون ۵۱ اثر تاریخی این شهرستان در فهرست آثار باستانی کشور به ثبت رسیده است.

علاوه بر آن این شهرستان دارای ۱۳۵ اثر باستانی شناسایی از دوره های مختلف تاریخی از هزاره سوم قبل از میلاد تا دوره های مختلف معاصر است که ۵۰ درصد این آثار قابلیت ثبت در فهرست آثار باستانی کشور را دارند.

بازارچه مرزی مریوان، روستاهای قلقله، کماله، کانی میران و سرنژمار و هتل های زریوار و جهانگردی مریوان، غار کونا شم شم، ناو طاق، دشت بیلو، پل گاران و آبشار کویله از جاذبه های گردشگری مریوان است.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۱۹ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است و هم اکنون ۸۲۸ مورد از این تعداد شامل ۷۶۳ اثر تاریخی، هشت مورد میراث طبیعی، ۴۹ مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار