gardeshban.ir

هواپیمایی ماهان یکی از ایرلاین های خوشنام و باسابقه کشورمان است و روزانه به بیش از ۵۰ مقصد داخلی و خارجی پرواز مستقیم انجام می دهد. بسیاری از مسافران به دلیل خدمات و کیفیت مناسب این ایرلاین، بلیط هواپیمای ماهان را رزرو می کنند و یکی از اولین سوالاتشان در مورد میزان بار مجاز هواپیمایی ماهان است.
کد خبر: ۱۵۱۱۱
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸-1398 April 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
مسافرانی که بلیط هواپیمای ماهان را خریداری کرده اند در  پروازهای داخلی حداقل ۲ ساعت و در پروازهای خارجی ۳ ساعت زودتر از زمان پرواز باید در فرودگاه حضور داشته باشند. ۳۰ دقیقه قبل از پروازهای داخلی گیت ها بسته می شوند و در مورد پروازهای خارجی نیز زمان بسته شدن گیت ها، یک ساعت قبل از زمان پرواز است. پس از این زمان، از پذیرش مسافر خودداری می شود. در صورتی که به صورت گروهی یا خانوادگی سفر می کنید و دوست دارید کنار یکدیگر بنیشنید بهتر است کمی زودتر از زمان تعیین شده در فرودگاه حضور پیدا کنید تا کارمندان بتوانند بهتر به شما کمک کنند.

میزان بار مجاز هواپیمایی ماهان

هواپیمایی ماهان نیز مثل سایر ایرلاین های معتبر دنیا قوانین مشخصی را برای وزن بار مجاز تعیین کرده است. این میزان بار بسته به نوع کلاس پروازی و مقصد و مسیر پروازی می تواند متغیر باشد. مجموع ابعاد مجاز برای بار و چمدان می بایست کمتر از ۱۵۸ سانتی متر باشد. در صورتی که بار حجیم و بزرگ تر از این ابعاد همراهتان خواهید داشت قبل از پرواز حتما با شرکت هواپیمایی ماهان هماهنگی های لازم را انجام دهید.

پرواز داخلی

اکونومی: مسافرانی که بلیط اکونومی را در پروازهای داخلی خریداری کرده اند اجازه دارند تا ۲۰ کیلوگرم بار و چمدان با خود حمل کنند.

بیزنس کلاس: مسافران کلاس پروازی تجاری یا بیزنس کلاس ماهان نیز می توانند تا ۲۵ کیلوگرم بار در پروازهای داخلی همراه داشته باشند.

پرواز خارجی

اکونومی: در پروازهای بین المللی و خارجی مسافران می توانند مقدار بیشتری بار همراه داشته باشند. مسافران اکونومی تا ۳۰ کیلوگرم حق حمل بار خواهند داشت.

بیزنس کلاس: در این کلاس پروازی نیز مسافران تا حداکثر ۴۰ کیلوگرم می توانند بار و چمدان با خود همراه داشته باشند.


بار همراه

طبق قوانین انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) هر مسافر علاوه بر باری که به قسمت پذیرش بار تحویل می دهد می تواند میزان مشخصی وسیله همراه با خود به داخل کابین هواپیما ببرد. این قوانین در هواپیمایی ماهان به شرح زیر هستند:

یک کیف دستی و ساک کوچک محتوی لوازم و وسایل ضروری در سفر را می توان به عنوان بار همراه با خود به داخل کابین هواپیما برد. ابعاد این ساک نباید بیشتر از ۵۵*۴۰*۲۳ سانتی متر باشد.

مسافران عادی یا اکونومی در پروازهای داخلی و خارجی تا حداکثر ۵ کیلوگرم می توانند بار به داخل کابین ببرند. مسافران بیزنس کلاس در کلیه پروازها نیز تا حداکثر ۷ کیلوگرم اجازه حمل بار دارند.

همچنین مسافران اجازه دارند وسایلی مثل چتر، عصا، پتو یا ملحفه کوچک، دوربین، چند مجله و کتاب، غذای نوزاد و … را همراه با خود به داخل هواپیما ببرند.

در مورد حمل مایعات مثل عطر، شامپو، لوسیون و … نیز محدودیت هایی وجود دارد. این مایعات می بایست در بسته بندی مناسب قرار داشته باشند و حجم آن ها کمتر از ۱۰۰ میلی لیتر باشد. محدودیت حمل مایعات شامل محصولاتی مثل خمیردندان، ژل اصلاح، ژل مو، اسپری دئودورانت، مربا، عسل، کرم، شربت و … نیز می شود.

مایعاتی مثل عطر که از فروشگاه های بدون مالیات یا دیوتی فری (Duty Free) خریداری شده اند می بایست در کیسه پلاستیکی مهر و موم شده همراه با فاکتور خرید باشند. لطفا تا رسیدن به مقصد از باز کردن این کیسه ها خودداری کنید، در غیر اینصورت این محصولات نیز مشمول قوانین بار و محدودیت حمل مایعات قرار می گیرند.

حمل اسلحه سرد و گرم، تفنگ شکاری، شمشیر، قمه، چاقو و هرگونه اشیاهء تیز و برنده که به عنوان سلاح می تواند استفاده شود به داخل کابین هواپیما ممنوع است.


کالاهای خطرناک

ورود هرگونه محصول و کالا که به جان و مال مسافران آسیب بزند به هواپیما ممنوع است. از جمله کالاهای خطرناک عبارتند از:

کلیه لوازم آتش بازی و مواد منفجره و قابل اشتعال

مایعات قابل اشتعال مثل رنگ، تینر، استون، انواع پاک کننده، چسب، رزین و …
فندک، کبریت و مواد آتش زا

مواد اکسید کننده و اکسید شونده مثل سفید کننده ها و پاک کننده ها
مواد سمی و سموم دفع آفات نباتی

مواد رادیواکتیو و مواد عفونی

بار مجاز هواپیمایی ماهان

اضافه بار

در صورتی که بار و چمدانتان بیشتر از میزان بار مجاز هواپیمایی ماهان باشد مشمول اضافه بار و ملزم به پرداخت جریمه اضافه بار خواهید شد. با پرداخت جریمه می توانید بار اضافه خود را با خود حمل کنید. میزان جریمه اضافه بار به نوع کلاس پروازی، مسیر پروازی و میزان اضافه بار بستگی دارد. مسافرانی که بلیط رفت و برگشت خریداری کرده اند و در هنگام برگشت بار اضافه همراه خواهند داشت می توانند هزینه اضافه بار را قبل از پرواز پرداخت کنند. در این صورت برای مسافر برگه مجوز اضافه بار صادر می شود و در سفر برگشت می توانند بار اضافه خود را بدون مشکل حمل کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار