gardeshban.ir

گزارش/
گروهی از ایرانی‌های مقیم آمریکا که به دلیل دستور منع مسافرتی رئیس‌جمهور آمریکا شکایتی علیه دولت فدرال این کشور تنظیم کرده‌اند.
کد خبر: ۱۵۲۸۸
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
 آسوشیتدپرس گزارش داده خویشاوندان این شهروندان آمریکایی در ساعات پایانی روز دوشنبه شکایت خودشان را تقدیم یک دادگاه فدرال در شهر «سانتا آنا» در ایالت کالیفرنیا کرده‌اند. آنها گفته‌اند برای دیدار با خانواده‌هایشان در آمریکا ماه‌ها منتظر صدور معافیت‌های قانونی بوده‌اند، اما چنین معافیت‌هایی تا کنون صادر نشده است.

در این شکایت عنوان شده شدت گرفتن تنش‌ها میان آمریکا و ایران موجب نگرانی این خانواده‌ها شده و آنها می‌ترسند برای مدت نامعلوم مجبور باشند از یکدیگر جدا بمانند.

دولت ترامپ گفته معافیت‌ها به صورت موردی و برای هر فرد به صورت جداگانه بررسی خواهد شد. اما آسوشیتدپرس نوشته معافیت‌هایی که تا کنون صادر شده‌اند انگشت‌شمار بوده‌اند.

ترامپ از سال ۲۰۱۷ در یکی از اولین اقدامات خود پس از ورود به کاخ سفید اتباع ایران و شش کشور دیگر که جمعیت عمده آنها مسلمان هستند را از ورود به خاک آمریکا منع کرد. ترامپ بعداً دستور اجرایی خودش را تغییر داد و اتباع ۶ کشور را از ورود به خاک آمریکا منع کرد. در آخرین نسخه این فرمان، محدودیت‌هایی برای سفر اتباع ۸ کشور به آمریکا وضع شده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار