gardeshban.ir

مرکز حیات وحش عربی شارجه یکی از جاذبه‌های نه‌چندان قدیمی کشور امارات متحده عربی است که در سال 1999 توسط دکتر شیخ سلطان بن محمد القاسمی، عضو شورای عالی امارات متحده عربی، حاکم شارجه، تأسیس شد. این مرکز به عنوان یک مرکز آموزشی حفاظت شده ایجاد شد که
کد خبر: ۱۵۵۲۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
مرکز حیات وحش عربی شارجه یکی از جاذبه‌های نه‌چندان قدیمی کشور امارات متحده عربی است که در سال 1999 توسط دکتر شیخ سلطان بن محمد القاسمی، عضو شورای عالی امارات متحده عربی، حاکم شارجه، تأسیس شد. این مرکز به عنوان یک مرکز آموزشی حفاظت شده ایجاد شد که علاوه بر حفاظت و نگهداری از حیوانات مختلف، جنبه آموزشی نیز دارد.

مرکز حیات وحش عربی (Arabia’s Wildlife Centre) در حالت کلی فرصت‌های ایده آلی برای کشف و بررسی تنوع جانوران بومی مناطق عرب نشین به وجود آورده است و کسانی که با جانوران صحرایی یا بومی این کشورها آشنایی ندارند، می‌توانند از این فرصت استفاده کنند. این مرکز بزرگترین و اصلی‌ترین مرکز نگهداری حیوانات عربی است و بسیاری از گونه‌هایی که در حیات وحش منقرض شده‌اند در این محل نگهداری می‌شوند.
 
یکی از مهم‌ترین جانورهای موجود در مرکز حیات وحش عربی، مارها و مارمولک‌ها هستند که محل زندگی آن‌ها بیشتر صحرا و بیابان است. در این باغ وحش انواعی از مارها وجود دارند که در شرایطی شبیه به محل زندگی خود نگهداری می‌شوند. البته به جز مار موارد نادر دیگری مانند خزندگان بزرگ و کوچک و همچنین دوزیستان دیده می‌شود.

در این مرکز زمان شب و روز و همچنین نورپردازی آن به صورتی تغییر یافته است که گردشگران می‌توانند در زمان دلخواه حیواناتی که در شب تردد می‌کنند را ببینند. حیواناتی مانند روباه و سایر جوندگان عمدتاً ترجیح می‌دهند که در شب به شکار بپردازند، اما سیستم این مرکز شرایطی را فراهم آورده است که زمان شب کاملاً شبیه سازی شده و بازدیدکننده‌ها با خیال راحت به دیدن این حیوانات می‌پردازند.
 
اما مرکز حیات وحش عربی فقط محدود به حیوانات صحرایی و عربی نمی‌شود و گونه‌های مختلف گوشت‌خوار از کشورهای مختلف نیز در اینجا گردآوری شده است. حیواناتی مانند شیر آفریقایی، یوزپلنگ، گرگ عربی، پلنگ عربی و مواردی ازاین‌دست در این مرکز نگهداری می‌شوند که در عین ناباوری هیچ حفاظی ندارند. البته مسئولین امنیتی مرکز شرایطی را فراهم آورده‌اند که گردشگران به‌هیچ‌وجه مورد حمله حیوانات قرار نمی‌گیرند و صرفاً یک فضای هیجانی را تجربه می‌کنند.

یکی دیگر از مکان دوست داشتنی مرکز حیات وحش عربی، کافه تریا و محل پذیرایی آن است که بسیار مجهز بوده و گردشگران در آنجا احساس راحتی می‌کنند. فضای رستوران ایجاد شده در این مرکز به صورتی است که گردشگران می‌توانند یک نمای پانورامایی از اطراف خود داشته باشند و ضمن لذت بردن از غذاهای محلی و مردن، به تماشای مرکز نیز بپردازند.
 
مرکز حیات وحش عربی در منطقه شارجه و در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی شارجه احداث شده است و می‌توانید مستقیماً خود را به آنجا برسانید. اگر قصد بازدید از آن را دارید باید توجه داشته باشید که ساعت 9 صبح باز می‌شود و در زوهای تعطیل رسمی بسته است.

مرکز حیات وحش عربی شارجه/تصاویر

مرکز حیات وحش عربی شارجه/تصاویر

مرکز حیات وحش عربی شارجه/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار