gardeshban.ir

مدیر عامل منطقه آزاد کیش، برگزاری سپوزیوم فرصتهای سرمایه گذاری گردشگری در حوزه اکو را سر آغاز برنامه ریزی های بلند مدت و بین المللی این منطقه در حوزه گردشگری ارزیابی کرد.
کد خبر: ۲۰۴۶۱
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸-1398 September 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
غلامحسین مظفری افزود: در جریان برگزاری این رویداد بین المللی طبق برنامه ریزی قبلی بسته هاو فرصتهای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کیش به شرکت کنندگان داخلی، نمایندگان و سفیران کشورهای عضو اکو و میهمانان این اجلاس ارائه و در خصوص همکاریهای چندجانبه گفت و شنودهای مفید و اثر بخش صورت گرفت. 

وی  تصمیم گیری و اتفاق نظر برای ایجاد دبیرخانه دایمی این سمپوزیوم در جزیره کیش، پیشنهاد معرفی این جزیره کیش به عنوان پایتخت گردشگری سلامت حوزه اکو و افزایش شناخت متقابل کشورهای عضو از  غنای فرهنگی تمدنی این حوزه را از نقاط برجسته و رهاوردهای نشست تخصصی فرصتهای سرمایه گذاری گردشگری کشورهی عضو اکو برشمرد .

 مدیرعامل منطقه آزاد کیش افزود: این نکات در کنار فعالیت دفتر نمایندگی اکو در جزیره کیش و ظرفیتهای  کشورهای عضو می توان این حوزه تمدنی بزرگ را به یک مجموعه گردشگری پرجاذبه تبدیل کرد که این امر فضایی مناسبت تر را برای توسعه و تقویت همکاری در سایر امور ترسیم می‌کند. 

مظفری با اشاره به ظرفیتهای متنوع گردشگری کیش از جمله گردشگری سلامت، عزم سازمان منطقه آزاد را برای بهره وری هرچه بیشتر از این ظرفیتها اعلام و تاکید کرد: این بحث را با جدیت دنبال خواهیم کرد.   

سومین نشست تخصصی فرصت های سرمایه گذاری حوزه اکو با رویکرد به سرمایه‌گذاری درحوزه گردشگری، با حضور فعالان صنعت جهانگردی ایران و  نمایندگان و سفرای کشورهای عضو اکو چهار شنبه و پنجشنبه هفته گذشته در جزیره گردشگری کیش برگزار شد.   

سازمان همکاری‌های اقتصادی (ECO) ، یک سازمان منطقه‌ای است که در سال ۱۹۸۵ توسط دولت‌های ایران، پاکستان و ترکیه به منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی، فنی و فرهنگی میان کشورهای عضو تأسیس شد. در سال ۱۹۹۲ سازمان اکو گسترش یافت و هفت عضو جدید از جمله جمهوری اسلامی افغانستان، جمهوری آذربایجان، جمهوری قزاقستان، جمهوری قرقیزستان، جمهوری تاجیکستان، ترکمنستان و جمهوری ازبکستان به آن اضافه شدند. در سال ۱۹۹۵ با رویکرد «تحکیم قرابت‌های فرهنگی، پیوندهای معنوی و روابط دوستانه میان ملت‌های کشورهای عضو از طریق روش‌های اجتماعی و فرهنگی بصورت تئوری و عملی» سازمان فرهنگی اکو ایجاد شد.      
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار