gardeshban.ir

وزیر راه خبر داد/
وزیر راه و شهرسازی نحوه عرضه سهام پروژه‌های ریلی و آزادراهی در بازار سرمایه را تشریح کرد و همچنین از واریز وام حمایتی کرونا برای شرکت‌های حمل ونقلی تا آخر اردیبهشت ماه خبر داد.
کد خبر: ۲۵۷۷۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
محمد اسلامی در حاشیه مراسم بهره برداری از ۵۶ دستگاه ناوگان ریلی در جمع خبرنگاران درباره بسته‌های حمایتی کرونا از فعالان حمل و نقل گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا واریز تسهیلات حمایتی اشخاص در اولویت اول بود و سپس نوبت شرکت‌ها می‌رسد که تا پایان اردیبهشت تسهیلات حمایتی شرکت‌ها نیز واریز خواهد شد.

وی افزود: به زودی از سوی بانک عامل پیامک تشکیل پرونده برای شرکت‌ها ارسال می‌شود و به تدریج واریزی آنها نیز صورت خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال در خصوص جزئیات عرضه ورود پروژه‌های عمرانی به بازار سرمایه گفت: قرار است ۱۲ پروژه ریلی و آزادراهی از بازار سرمایه تأمین مالی شود. در حال مذاکره با سازمان بورس هستیم تا با جذابیت این طرح‌ها از یک سو و مقبولیت عمومی بازار سرمایه از سوی دیگر، این تأمین مالی صورت گیرد. به محض آماده شدن جزئیات، این پروژه‌ها اعلام عمومی می‌شود.

اسلامی گفت: در خصوص نحوه عرضه چند الگو داریم یکی عرضه سهام هر پروژه به شکل صندوق پروژه‌ای مستقل و دیگری به صورت ایجاد صندوق پروژه تجمیعی است.

وی در پاسخ به سوال دیگر درباره نامه اخیر رئیس اتاق بازرگانی ایران به وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تردد آزادانه کامیون‌های ترکیه‌ای در ایران علیرغم ممنوعیت ورود کامیون‌های ایرانی به اروپا از مسیر ترکیه، خاطرنشان کرد: این موضوع چندان فراگیری ندارد چون هر کشوری پروتکل خاص خود را در خصوص مبارزه با کرونا اعمال می‌کند.

اسلامی ادامه داد: در حال حاضر تبادلات مرزی با ترکیه در بخش ریلی فعال است. در بخش جاده‌ای نیز کامیون‌های ترکیه‌ای که وارد کشور شده‌اند، انگشت شمار بوده‌اند. بنابراین اقدام ما متقابل بوده و یک طرفه نیست.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار