gardeshban.ir

احمد صداقت، دانشیار کرسی بیماری های گوش و حلق و بینی و جراحی دانشکده پزشکی ، دانشگاه سینسیناتی آمریکا معتقد است که وضعیت حس بویایی شاخص اصلی برای شناسایی ویروس کرونای کووید ـ ۱۹ است.
کد خبر: ۲۵۹۶۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
این پزشک توضیح داد ، ابتلا به کروناویروس با علائم سرماخوردگی از جمله گرفتگی و آبریزش معمولی بینی ارتباط ندارد.

این امر امکان می دهد درک تفاوت کووید ـ ۱۹ با آلرژی های فصلی بسیار آسان شود. کرونا با ترکیبی نسبتاً منحصر به فرد از علائم در بینی از جمله از بین رفتن ناگهانی حس بویایی معروف به آنوسمی همراه است اما در عین حال فرد بیمار احساس گرفتگی بینی ندارد.

احمد صداقت همچنین خاطرنشان کرد: در بسیاری از بیماران ، از بین رفتن حس بویایی اولین علامت ابتلا به کروناویروس است که در مرحله اولیه بیماری تجلی پیدا می کند. این متخصص معتقد است که در صورت بروز چنین نشانه ای باید اقدامات لازم برای مبارزه با کرونا انجام شود . در عمل ، بیشتر بیماران برای مدتی این علائم را نادیده می گیرند ، زیرا هنوز سرفه و تب ، معمولی ترین و رایج ترین نشانه های ابتلا به کرونا را ندارند.

احمد صداقت افزود: حفره بینی احتمالاً محل اصلی برای نفوذ نوع جدید ویروس کرونا و ابتلا به آن است زیرا حداقل ۹۰٪ هوای استنشاق شده از طریق بینی وارد بدن انسان می شود.
تعداد مبتلایان به ویروس کرونای کووید ـ ۱۹ در جهان به بیش از دو میلیون نفر رسیده است. بر اساس آخرین آمار منتشره، در عین حال ۴۸۳۵۷۳ نفر از مبتلایان به این بیماری درمان شده و ۷۵۳ ۱۲۶ درگذشته اند.

نوع جدید ویروس کرونا تقریبا درسراسر جهان شیوع یافته است. جدی ترین وضعیت و بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در ایالات متحده آمریکا ، اسپانیا و ایتالیا است. در چین که شیوع ویروس کرونا از آنجا آغاز شد ، چندی پیش اعلام شد که شیوع این ویروس در این کشور متوقف شده است. ۷ آوریل ، مقامات چینی با لغو قرنطینه کامل خروج مردم از ووهان را که اولین موارد ابتلا در آنجا در اواخر ماه دسامبر رخ داده بود،آزاد کردند.

کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما دیرتر کارشناسان به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن یک ویروس جدید از نوع کرونا است. سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت حدود سه ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند .
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار